گریال، گاو دریایی و وال آبی از نمای خیلی نزدیک

رقابت عکاسی انجمن جانورشناسی لندن

محبوبه عمیدی: اگر از کمیاب و در معرض انقراض بودن گریال‌ها (نوعی کروکودیل با پوزه دراز که بومی هند و کشورهای همسایه آن است)، گاو دریایی و وال آبی بگذریم، فکر می‌کنید بتوانیم وجه مشترک دیگری میان این سه حیوان پیدا کنیم؟ اولین رقابت عکاسی از حیوانات که توسط انجمن جانورشناسی لندن برگزار شده، می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد، هر سه این حیوانات سوژه‌های خوبی برای برندگان جوایز رقابت‌های عکاسی هستند.

گریال

رابرت هیشمان که با گرفتن این عکس خیره‌کننده از یک گریال، برنده جایزه بخش عجیب و شگفت‌انگیز این رقابت در رده سنی بزرگسال شده، می‌گوید: «من گریال‌ها را به خاطر پوزه تیز و زاویه‌دار آنها دوست دارم و زمانی که این گریال را دیدم که با این زاویه خاص سر خود را بیرون از آب نگه داشته، مطمئن شدم یک تصویر عالی در انتظار من است. برای عکاسی از بازتاب یک تصویر در آب به چندین عامل گوناگون مانند نور کافی، آبی که بی‌حرکت ایستاده، زاویه کم دوربین و یک سوژه عالی نیاز دارید تا به یک نتیجه فوق‌العاده دست پیدا کنید».

گاو دریایی

به گزارش نیوساینتیست، این تصویر زیبا از دو گاو دریایی در فلوریدا که توسط ابراهیم رشدی در لحظاتی پیش از طلوع آفتاب شکار شده، برنده جایزه بخش آخرین شانس برای دیدن شده است.

وال آبی

این تصویر خیره‌کننده از غواصی که دارد خیلی‌خیلی نزدیک به یک وال آبی شنا می‌کند، جایزه بخش انسان و حیوانات را به خود اختصاص داده است. ماتیو کاتز که عکاس این عکس زیباست، آنرا کنجکاوی نامیده است. این سه تصویر در کنار دیگر تصاویر برتر این رقابت که با بودجه ۱۰هزار پوندی و در ۷ بخش برای بزرگسالان و کودکان برگزار شده در باغ‌وحش لندن به نمایش درآمده‌اند.

۵۳۲۷۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.