گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار توقف خشونتها در میانمار شد

این مطلب در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

جدیدترین آمارها نشان می دهد در درگیری ده روز گذشته بین بودایی ها و مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب میانمار حدود هشتاد و نه نفر کشته شده اند .

توماس اوجه آ کوئینتانا گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار و کارشناسان مستقل در مسائل اقلیت ها و آوارگان داخلی این کشور در بیانیه ای مشترک اعلام نمودند : وضع کنونی در میانمار نباید iبه فرصتی برای اخراج دائم یک جمعیت ناخواسته از این کشور تبدیل شود .

در این بیانیه مشترک همچنین درمورد اظهارات مطرح شده ازسوی مقامات دولتی میانمار و دیگران مبنی بر اینکه مسلمانان روهینگیا مهاجران غیرقانونی و افراد فاقد تابعیت می باشند iبه شدت ابراز نگرانی شده است .

کوئینتانا گفت اگر این کشور بخواهد در روند انتقال دموکراتیک موفق باشد باید در چالش هایی که پیش روی حقوق بشر وجود دارد فائق آید .

وی هفته گذشته نیز گفته بود دولت میانمار در تصمیم گیری های مهم iبه منظور یافتن راهی برای کاهش تنش ها در مناطق ناآرام این کشور تعلل می نماید.

کوئینتانا تصریح نمود : دولت تازه میانمار در اجرای اصلاحات دموکراتیک پیشرفت قابل توجهی داشته است . اما ما شاهد بوده ایم که آنها برای حل واقعی بحران کنونی در میانمار تصمیماتی مناسب را نگرفته اند .

وی با بیان اینکه دولت باید راهی را برای پایان دادن iبه اقدامات تبعیض آمیز علیه مسلمانان روهینگیا پیدا کند گفت : من معتقدم دولت باید iبه علل این تنش و درگیری بین بودائی ها و جوامع مسلمان در میانمار بپردازد .

ریتا ایزاک کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در امور اقلیت ها نیز گفت روهینگیا اقلیتی است که براساس استانداردهای بین المللی حقوق اقلیت ها باید با آنها رفتار شود .

وی افزود دولت میانمار باید اقدامات لازم را در زمینه اجرای قوانین مربوط iبه این مسئله انجام دهد .


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.