گزارشی از تجمع دانشجویان ایرانی مقابل سفارت سوییس در محکومیت توهین به مقدسات اسلام

در اعتراض به توهین به مقدسات اسلام و پیامبر(ص) صدها نفر از دانشجویان روز پنج‌شنبه مقابل سفارت سوییس (حافظ منافع آمریکا در ایران) تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع، رضایی نماینده اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویان سراسر کشور با اعتراض به هتک حرمت به پیامبر اسلام گفت: ما مسئولان آمریکا را در این اقدام شریک می‌دانیم و سکومت معنادار آنها را به بهانه آزادی بیان و حقوق شهروندی مسخره محکوم می‌کنیم. ننگ بر این اقلیت که به خود اجازه می‌دهند علیه عزیزترین فرد میان مسلمانان توهین کنند.

وی همچنین از سران متحجر منطقه به خاطر سکوتشان در برابر این اقدامات انتقاد کرد و گفت: ما از حکومت‌های مسلمان منطقه می‌خواهیم که در برابر این اقدامات سکونت نکنند و به میدان بیایند امروز که این توهین‌ها توسط کشورهایی انجام می‌شود که مدعی دمکراسی هستند روز سکوت نیست و باید اعتراض کرد.

در ادامه مراسم رافعی‌پور از کارشناسان سیاسی گفت: اگر سلمان رشدی اعدام می‌شد ما امروز شاهد چنین اقداماتی نبودیم، آمریکا سالگرد ۱۱ سپتامبر را تبدیل به سنتی برای توهین به پیامبر اسلام کرده است و ما باید به این مسئله اعتراض کنیم.

وی در عین حال گفت: ما در این برنامه‌ها ضمن اعتراض خود نباید اجازه دهیم که برخی افراد مشکوک از این تجمعات سوء استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: این‌که اعتراض‌ها از کشورهایی آغاز شده که در آن انقلاب اتفاق افتاده نشان می‌دهد که انقلاب در این کشورها در مسیر صحیح خود قرار دارد.

وی همچنین گفت: تجربه نشان داده است که بعد از توهین‌ها اتحادی در میان مسلمانان ایجاد می‌شود و دشمنان مسلمین با ایجاد مسئله‌ی اختلافی میان شیعه و سنی سعی می‌کنند که این وحدت میان مسلمانان را از بین ببرند و ما باید مراقب این مسئله باشیم.

چمندی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این مراسم گفت: امروز مصر، لیبی و ایران شاهد جوشش قهر مسلمانان در اعتراض به هتک حرمت به پیامبر از سوی نظام لیبرال دموکراسی است. مسلمانان نسبت به این هتک حرمت‌ها به تنگ آمده‌اند و اجازه نمی‌دهند که این کارها ادامه یابد.

وی با انتقاد از دولتمردان آمریکایی گفت: آمریکا به این مسائل دامن می‌زند و مسلمانان همواره خواهان احترام به تمام ادیان از جمله دین اسلام می‌باشند و دولتمردان آمریکایی باید به خاطر این اقدامات از مسلمانان عذرخواهی کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: ما دانشجویان اسرائیل را تهدیدی برای صلح جهانی می‌دانیم و از مقامات آمریکا، اروپا و سایر کشورها می‌خواهیم که عامل توهین به پیامبر مجازات شود.

چمندی در ادامه گفت: باید تمام سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای اسلامی فعالیت‌شان به تعلیق درآید و سفارتخانه‌های اسرائیل نیز تعطیل شود تا دیگر صهیونیست‌ها جرات اهانت به مقدسات مسلمانان را نداشته باشند.

در ادامه حسن‌زاده نماینده بسیج دانشجویی با هشدار به توهین‌کنندگان به مقدسات گفت: مسلمانان مراقب باشند در مقابل این اتفاقات وحدت خود را حفظ کرده و از طرح مباحث اختلافی خودداری کنند. صهیونیست‌ها و اهانت‌کنندگان به پیامبر اسلام با این کارها ریشه خود را می‌کنند و ما باید یکصدا نسبت به این مسائل اعتراض کنیم و اگر امروز غیرت خود را نشان ندهیم و اعتراض نکنیم معلوم نیست فردا چه اتفاق‌هایی می‌افتد.

در این مراسم همچنین شعارهایی داده شد از جمله “این سخن جاوید روح خداست ام‌الفساد قرن ما آمریکاست”، “امت اسلامی ما بیدار است از آمریکا و صهیونیسم بیزار است”، “منطق هالیوودی نشانه ذلت است، تنفر از آمریکا شعار هر ملت است”. “مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر اسراییل”، “عزا عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز”، “ما همه سرباز توایم محمد گوش به فرمان تویم محمد”، “هتاکان پیامبر اعدام باید گردد‌”، “برخیز ای مسلمان بشکن سپاه شیطان”، “کارگردان صهیونیسم اعدام باید گردد”، “لبیک یا نبی لبیک یا رسول‌الله”.

تجمع کنندگان با فرارسیدن زمان اذان به اقامه نماز در مقابل سفارت سوئیس پرداختند.

در این تجمع که تا بعد از نماز ظهر و عصر نیز ادامه داشت پرچم آمریکا به آتش کشیده شد و بیانیه‌ی تجمع‌کنندگان قرائت گردید.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.