گزارشی از درگیری ها در سوریه

به گزارش ایرنا، نیروهای سوری در جریان تعقیب افراد مسلح مهاجم به پاسگاه پلیس در منطقه المیدان در شهر حلب با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری خودرو این افراد منهدم و سه قبضه سلاح همراه با مهمات آنان مصادر شد.

سانا با اعلام این خبر افزود، در منطقه سلمی و روستای های اطراف آن در استان لاذقیه در غرب سوریه نیز پاکسازی منطقه از افراد مسلح ادامه یافت و در جریان آن تلفات و خسارت های فراوانی به مخالفان مسلح وارد شد.

بر اساس اعلام تارنمای ‘ان بی ان’ افراد مسلح در منطقه شیخ نجار در اطراف حلب فرمانده یک پاسگاه پلیس را ربودند.

گزارش ها همچنین حاکی است، در جریان درگیری نیروهای دولتی سوریه با افراد مسلح در دو منطقه الجبیله و شیخ یاسین در شهر دیرالزور در شرق سوریه و نزدیک مرز این کشور با عراق مخالفان مسلج که اقدام به قتل، تخریب و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی می کردند، ضربات مرگباری دریافت کردند و شماری از آنان کشته و یا زخمی شدند.

بر اساس اعلام برخی منابع در استانداری دیرالزور، بعضی از این کشته ها از افراد مسلح مشهور هستند.

در منطقه موح الحسن در نزدیک دیرالزور نیز نیروهای امنیتی یک دستگاه خمپاره انداز افراد مسلح را منهدم کردند.

نیروهای امنیتی سوریه همچنین در استان حمص در مرکز سوریه در جریان درگیری با افراد مسلح در مناطق مختلف این استان ضمن وارد آوردن خسارت هایی به آنان شماری از این افراد را کشتند و یا زخمی کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه در جریان یکی از این درگیری ها در منطقه السلطانیه حمص نیروهای سوری ضمن منهدم کردن خودرو ون افراد مسلح در جریان یک کمین خسارت های زیادی به آنان وارد کردند.

در منطقه الحمیدیه نیز یک مخفیگاه افراد مسلح شناسایی و منهدم شد که در جریان آن شماری از افراد مستقر در آن کشته و یا زخمی شدند.

در منطقه القصیر نیز درگیری بین نیروهای امنیتی سوریه و افراد مسلح به کشته شدن هشت نفر از آنان و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر منجر شد.

در منطقه الرستن نیز در درگیری بین نیروهای دولتی و افراد مسلح خسارت های زیادی به این افراد وارد شد.

گزارش دیگری حاکی است، تلاش افراد مسلح برای نفوذ به سوریه از طریق لبنان نیز با اقدام نیروهای مرزبانی سوریه و وارد شدن خسارت هایی به آنان ناکام ماند.

بر اساس اعلام سانا، این افراد قبل از تلاش برای نفوذ به سوریه، پست های مرزبانی سوریه را در مناطق العرموطه، شهیره و الریدانیه در منطقه تلکلخ در استان حمص بمباران کردند.

نیروهای سوری همچنین پاکسازی منطقه کرناز در استان حماه را از افراد مسلح بر اساس درخواست اهالی آن آغاز کردند.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۷۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.