گزارشی از روند انتقال امور از دولت دهم به یازدهم

فروردین ۱۴۰۳

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
حدود یک ماه دیگر باید احمدی‌نژاد کلید پاستور را به حسن روحانی رییس جمهور منتخب مردم ایران تحویل دهد.

تا پیش از تحویل گرفتن امور ساختمان سفید و قرمز ریاست جمهوری توسط حسن روحانی در دوره معروف به دوره انتقال رییس جمهور منتخب به طور معمول با برگزاری جلسات و دیدار با دست‌اندرکاران دولت منتخب تلاش می‌کند تا در جریان امور قرار بگیرد.

پس از دیدار رییس جمهور مستقر با رییس جمهور منتخب در ۲۸ خرداد سال جاری این دو مقام عالی رتبه توافق کردند که از سوی هریک نماینده‌ای برای تبادل اطلاعات و همچنین ایجاد هماهنگی‌های بیشتر جهت انتقال امور در این دوره مشخص شود که ازسوی احمدی‌نژاد حمیدرضا بقایی معاون اجرایی رییس جمهور و از سوی حسن روحانی اکبر ترکان جهت این امر مشخص شدند.

حمیدرضا بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ارتباط با روند فعالیت‌ها در دوره انتقالی گفت: جلساتی را با آقای ترکان به عنوان نماینده آقای روحانی داشته‌ایم با یکدیگر در تماس هستیم و هماهنگی‌های لازم برای ارایه گزارش‌ از روند امور از سوی وزارتخانه‌ها، وزرا و دیگر دستگاه‌ها به آقای روحانی انجام می‌گیرد.

وی گفت: الحمدلله امور انتقال به خوبی در حال پیش رفتن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور منتخب روز شنبه در همایش افق رسانه در سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دوره انتقال گفت: تلاش بر این است که این دوره انتقال به بهترین وجه سپری شود. با رییس‌جمهور محترم صحبت کردیم، توافقاتی انجام شد، نمایندگانی از سوی دو طرف تعیین شدند، من خودم شخصا گزارش‌های مختلفی از وزارتخانه‌های مختلف دریافت می‌کنم، گروه‌های کاری مختلف تشکیل شده هم گزارش‌هایی دریافت می‌کنند و البته بعضی از موارد نیز هنوز نیاز به هماهنگی بیشتری دارد که امیدواریم هرچه زودتر انجام شود.

از زمان برگزای انتخابات تاکنون تعدادی از وزرای دولت دهم بخصوص تیم اقتصادی دولت جهت ارایه گزارش از فعالیت‌ها‌ی انجام شده در وزارتخا‌نه‌های متبوعشان به دیدار حسن روحانی، رییس جمهور منتخب رفته‌اند که از جمله آن می‌توان به دیدار وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، خارجه، کشور، نفت، اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و همچنین بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد.

البته بعضی از این وزرا با مجموعه‌ای از معاونانشان با رییس جمهور منتخب دیدار کردند و در بعضی از حوزه‌ها از جمله حوزه سیاست خارجی با توجه به اهمیت مباحث این ارایه گزارش‌ها به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

از سویی دیگر از طرف رییس جمهور منتخب نیز کمیته‌هایی در قالب کمیته‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی برای بررسی امور و تعیین چشم‌انداز آینده تعیین شده است و بعضی از ارایه گزارش‌ها به این کمیته‌ها صورت می‌گیرد.

رییس جمهور منتخب تا زمان حضور در ساختمان سفید پاستور ۳۳ روز فرصت دارد که با کسب اشراف کامل در حوزه‌های مختلف اجرایی کشور در ارتباط با مسیر پیش روی خود با اتکا بر نیروی کارشناسی زبده‌ای که در اختیار دارد، برنامه‌ریزی کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.