گزارش آریا از اولین شب کنسرت آن و آن

          
خبرگزاری آریا-حسین علیزاده  نخستین شب کنسرت آن و آن را به استاد هوشنگ ظریف (نوازنده تار) تقدیم کرد.
به گزارش خبرنگارموسیقی آریا، کنسرت “حسین علیزاده” نوازنده تار به همراه “پژمان حدادی” نوازنده تنبک، شب گذشته (۴ تیرماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد.
علیزاده که این کنسرت‌ها را پیشکش به پنج استاد بزرگ موسیقی ایران که تاثیر شگرفی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم داشته‌اند می‌داند.
‌علیزاده  شب نخست اجرایش را به نام هوشنگ ظریف ( نوازنده پیشکسوت تار) مزین کرد.این هنرمند پیش از آنکه پا به روی صحنه بگذارد‌ به احترام “ظریف “‌نزد او رفت و دسته گلی را به این هنرمند پیشکسوت تقدیم کرد.
سپس حسین علیزاده و پژمان حدادی بر روی صحنه حاضر شدند و علیزاده در سخنانی گفت: چه پرپیچ و خم بود از لابه لای خواب ها و رویا های کودکی که شمارش لحظه های انتظار را شیرین تر می کرد ،صدای قدم های  پرطنین و از بی کران عطر نگاه هایشان نوید دیدار … دیدار استاد.
حسین علیزده درادامه گفت:افتخار دارم،‌ اولین شب کنسرت را به همراه پژمان حدادی با یاد “هوشنگ ظریف” آغاز کنیم البته استاد ظریف آنقدر بزرگ هستند که این مراسم برای ایشان ناچیز است‌، آن هم نسبت به تاثیراتی که ایشان بر موسیقی ایران داشته‌‌اند.
او یادآور شد: سال ۴۶ افتخار داشتم‌ در کنار استاد، ساز بزنم در همان سال ارکستری به اسم “صبا” به رهبری “حسین دهلوی” تاسیس شد و استاد ظریف قطعه‌”بندباز” را از “علی نقی وزیری” اجرا کرد و من هم در آن ارکستر ساز زدم.
علیزداه در ادامه به ویژگی‌های تارنوازی استاد ظریف اشاره کرد و گفت: استاد ظریف در تارنوازی نوین ایران نقش بسیاری داشته است. استاد ظریف در تدریس، معلمی جدی و سخت کوش است اما در کنار کار و جدیتی که داشتند چهره هنری ایشان به گونه‌ای بود گه حتی در خواب هم می‌دیدم و زمانی که کلاس ایشان به پایان می‌رسید غم و قصه‌ای مرا می‌گرفت که کی دوباره ایشان را ببینیم.
این نوزانده تار در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که سه نسل از تار نوازان مدیون این نوازنده هستند گفت: سه نسل از نوازندگان موسیقی ایران به خصوص در تار نوازی مدیون این استاد موسیقی هستند و من امیدوارم بتوانم در کنار ایشان سالیان سال شاگردی کنم.
سپس علیزاده از حاضران خواست تا دقایقی به صورت ایستاده،‌ هوشنگ ظریف را تشویق کنند.

 

 پس از پایان صحبت‌های این نوازنده موسیقی درباره هوشنگ ظریف، در ابتدا قطعاتی از موسیقی ایرانی را با ساز شورانگیز و همراهی تنبک پژمان حدادی اجرا کرد و در یک لحظه به قول پژمان حدادی ” فراسوی یک پندار ،یک آن ،یک لحظه……. ترمی آغاز شد، به زلالی آب….،آن زمان نبود جز پرتو نغمه ی حضوری پر معنا…”در ادامه این کنسرت هم با بداهه‌نوازی تار و تنبک به پایان رسید.
کنسرت‌های علیزاده در هر شب به نام یکی از موسیقی‌دانان برجسته ایرانی نام‌گذاری شده که به نوعی در شیوه نوازندگی علیزاده مؤثر بوده‌اند.
علیزاده در خصوص این کنسرت هایی که در شهرهای مختلف ایران داشتم آن قدر از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار گرفتم بودم که چهره استادانم را بین جمعیت تماشاگردان می دیدم.انگار آنها آمده بودند تا کارشاگردشان را ببیند.
تورکنسرت آن و آن، از نیمه اردی‌بهشت ماه سال جاری با اجرای کنسرت‌هایی در شهر اهواز آغاز شد و با سفر به شهرهای بهبهان، بوشهر، تبریز، ساری، آمل و رودسر در آخرین شب بهار در شهرستان سیاهکل به پایان رسید.
در ادامه این برنامه‌ها روز دوشنبه۵ تیر با نام “شب استاد علی‌اکبر شهنازی”، سه‌شنبه ۶ تیر “شب استاد یوسف فروتن”، پنج‌شنبه ۸ تیر “شب استاد داریوش صفوت” و جمعه ۹ تیر “شب استاد نورعلی برومند” نام‌گذاری شده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.