گزارش اختصاصی ایسنا از تغییرات قوانین کشتی/ کشتی‌گیران کم کار بازنده می‌شوند

۲۸اردیبهشت،

pourmand-15-4.jpg

قوانین ورزش کشتی پس از کنگره فوق‌العاده‌ فیلا با تغییرات گسترده‌ای روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از جمله تغییرات عمده ایجاد شده، تغییر زمان مسابقه از سه تایم دو دقیقه‌ای به دو تایم سه دقیقه‌ای بوده است. همچنین امتیازات در مجموع شمارش خواهد شد و دیگر برنده کشتی به صورت دو تایم از سه تایم نخواهد بود. به نقل از رئیس تازه فیلا این قوانین از فردا لازم الاجراست و مسابقات جهانی ۲۰۲۴ در بوداپست با قوانین تازه برگزار می گردد.

تغییرات ایجاد شده در کشتی آزاد و فرنگی به ترتیب زیر است:

۱- شمارش امتیازات به صورت مجموع هر دو تایم خواهد بود.

۲- زمان کشتی به صورت دو تایم سه دقیقه‌ای خواهد بود.

۳- خاک کردن دو امتیاز دارد. خارج رفتن حریف از تشک و پوئن- اخطار تنها یک امتیاز خواهد داشت.

۴- ضربه فنی در کشتی آزاد وقتی خواهد بود که امتیاز یک کشتی‌گیر به ۱۰ برسد و در کشتی فرنگی این امتیاز هفت خواهد بود.

۵- در کشتی آزاد، اولین تذکر کم کاری از سوی داور به صورت اخطار زبانی اعلام می گردد. در اعلام اخطار دوم، کشتی‌گیران ۳۰ ثانیه فرصت دارند امتیاز بگیرند که اگر کشتی‌گیری موفق به کسب امتیاز نشود، آن کشتی‌گیری که اخطار دریافت کرده، یک امتیاز و اخطار جریمه می‌شود.

۶- در کشتی آزاد، اگر در پایان دو دقیقه از هر تایم کشتی گیران امتیازی نگیرند، داور به کشتی‌گیر کم کارتر اخطار می‌دهد که در این شرایط کشتی‌گیر کم کار ۳۰ ثانیه فرصت دارد امتیاز بگیرد وگر نه یک امتیاز به حریفش داده می گردد.

۷- در کشتی فرنگی شرایط اخطار متفاوت از کشتی آزاد است. به گزارش ایسنا، اولین تذکر به صورت اخطار است. دومین اخطار به کشتی‌گیر کم کار این فرصت را به حریفش می دهد که کشتی را در خاک ادامه دهد یا در سرپا. سومین اخطار به کشتی گیر کم کار، یک امتیاز برای حریف در پی خواهد داشت. اگر کشتی‌گیری چهار اخطاره شود، مسابقه قطع می‌شود و حریفش با امتیاز ضربه فنی برنده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.