گزارش اقدامات وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری

اردیبهشت ۱۴۰۳

هیئت وزیران عصر امروز به ریاست دکتر حسن روحانی تشکیل جلسه داد و گزارشی از اقدامات انجام شده وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در این جلسه ارائه شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری؛ هیئت وزیران عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده دربارهٔ مصوبات و تصمیمات دولت در خصوص رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ارایه کردند.

برخی از نتایج این مصوبات عبارتند از:

– روان شدن امر ترخیص، خروج سریع تر کالاهای اساسی و کاهش هزینه های ماندگاری کالا در گمرکات به گونه ای که یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالای اساسی با رشدی معادل ۴۰ درصد نسبت به مدت ماه قبل و دارو حدود ۹۵۸ تن به ارزش ۸۲ میلیون دلار از گمرکات ترخیص شده است.

– مدت زمان صرف شده برای ترخیص کالاهای اساسی از ۸ روز به ۴ روز کاهش یافته است و این موضوع بر کاهش هزینه های تمام شده برای محصولات وارداتی تاثیر مناسبی داشته است.

– سرویس ارزیابی جداگانه ای برای تسریع در ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی در گمرکات ایجاد شده است. براساس تدابیر اتخاذ شده بیش از یکصد میلیون دلار ثبت سفارش داشته ایم.

– بازنگری در فهرست محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی و تعیین تکلیف صادرات غیرنفتی تا پایان سال

– روان سازی فرآیند اخذ پروانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کوتاه کردن زمان آن.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.