گزارش ال‌موندو دیپورتیوو از هجوم به فیس‌بوک مسی/ایرانی‌ها با توهین و تهدید صفحه لئو را بمباران کردند

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – هجوم دسته جمعی ایرانی ها به صفحه فیس‌بوک لیونل مسی با واکنش روزنامه ال‌موندو دیپورتیوو اسپانیا روبرو شد.

به گزارش ممتاز؛ دقایقی پس از آنکه مشخص شد تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۴ رو در روی آرژانتین قرار خواهد گرفت، کاربران ایرانی فیس بوک به صفحه رسمی لیونل مسی در این شبکه اجتماعی هجوم بردند و با کامنت های عجیب خود، حسابی از خجالت ستاره بارسلونا درآمدند. هرچند پس از گذشت چند روز لیونل مسی واکنش خاصی به این اتفاق نشان نداد اما بعضی از رسانه های خارجی این اقدام ایرانی ها را منعکس کردند. روزنامه معتبر ال‌موندو دیپورتیوو در گزارش خود آورده است:

“لئو” یک طغیان را در میان هواداران تیم ملی ایران ایجاد کرد. پس از پایان مراسم قرعه کشی جام جهانی ۳۰ هزار کاربر ایرانی فیس بوک به صفحه رسمی ستاره بارسا هجوم بردند و با انواع  توهین و تهدید این صفحه را بمباران کردند. این اقدام حتی از سوی بعضی از هموطنان آنها (ایرانی‌ها) هم مورد انتقاد واقع شد و این اشخاص را به بی فکری محکوم کردند.

نظرات تحقیرآمیز

براساس آنچه که خبرگزاری ایسنا توضیح داده در این نظرات بیش از همه به جدال لیونل مسی و هاشم بیک زاده اشاره شده است. به عنوان مثال: «تو تنها مسی هستی، حتی طلا هم برابر ما هیچ شانسی ندارد.» و «بیک زاده (مدافع ایرانی) مسی را به لرزه در می آورد. او تنها یک بازیکن کوچک اندام است.»

انتقاد ایرانی‌ها از هموطنان خود                              

این آماج زخم زبان‌ها به سرعت با واکنش بعضی از ایرانی ها روبرو شد. تا جایی که روزنامه ها و خبرگزاری های ایران با اعلام اینکه: «ما (ایرانی‌ها) با این کار پیش از آغاز جام جهانی تصویر بدی را از خود به جا گذاشته ایم.» انتقاد خود نسبت به این اقدام را نشان دادند.

ترجمه: سروش امینی توماجی

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.