گزارش بازار خودرو در هفته ای که گذشت

۲۶اردیبهشت،

گزارش بازار خودرو در هفته ای که گذشت

عصرخودرو: در هفته ای که گذشت وضعیت قیمت خودرو در بازار به شرح زیر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، حتی حالا که دو هفته ای می گردد که شورای رقابت قیمت های تازه را برای عرضه خودرو های داخلی اعلام کرده است اما همچنان فعالان بازار خودرو اقبالی به آن پیدا نکرده است. وعده های پی در پی مسئولان در رابطه با کاهش قیمت خودرو، بازار را در نقطه تعلیق نگه داشته بود و انتظار بر این بود که یکباره قیمت خودرو در بازار کاهشی چشم گیر داشته باشد. در آن شرایط شاید رکود هم از بازار خودرو رخت می بست و پس از ماه ها بی رونقی، بازار خودرو رنگ و روی رونق را به لباس خود می دید.
اگرچه امید چندانی به جایگزینی رونق در بازار رکود دار خودرو نیست اما خودروسازان هفته ای که گذشت طرح « شرایط ویژه » را به عنوان نسخه ای برای درمان حال ناخوش بازار خودرو انتخاب کردند و بر این اساس شرایط ویژه‌ای را برای مشتریان در نظر گرفته‌اند. طرحی که به زعم بعضی کارشناسان بازار خودرو این توانایی را دارد که شرایط بازار خودرو را تا حدودی به سمت رونق سوق هدایت کند. بازار خودرویی که در هفته قبل قیمت خودرو های وارداتی آن چندان تغییراتی نداشت به طوریکه هیوندایی سوناتا ، آزرا،i30 و بسیاری دیگر از خودرو های وارداتی تغییر قیمت را ثبت نکردند. بر این اساس هیوندایی سوناتا روی ۱۵۶ میلیون تومان باقی ماند و آزرا و i30 هم بدون هیچ تغییری به ترتیب ۱۵۶ و ۹۸ میلیون تومان به فروش رفتند. البته در میان بعضی خودرو های وارداتی نیز شاهد افزایش قیمت بودیم به طوریکه اوریون با جهشی ۷ میلیونی نسبت به هفته قبل از ۱۷۵ میلیون تومان به ۱۸۲ میلیون تومان رسید.
از بازار خودرو های خارجی که بگذریم بازار خودرو های داخلی نیز هفته آرامی را سپری کردند. بر این اساس قیمت انواع پژو ۲۰۶ نسبت به هفته ما قبل خود تقریبا بدون تغییر بود. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمتی معادل ۳۳ میلیون تومان و تیپ ۶ این خودرو نیز ۵۱ میلیون تومان به فروش رفت.
قیمت پژو ۲۰۶ های صندوقدار هم اینگونه بود که مدل v9 با ۵۲ میلیون به فروش رفت و مدل v8 هم ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. گفتنی است پرایدهای سایپا هم در مدل ۱۱۱ این روزها ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در مدل‌های ۱۳۱ و ۱۳۲ هم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارند.
در ادامه جدول قیمت انواع خودرو های داخلی و خارجی بر اساس میانگین بازار آمده است:

 

نام خودرو

قیمت

مگان

۷۶۵۰۰۰۰۰

تندر ۹۰- پارس خودرو

۳۱۰۰۰۰۰۰

تندر ۹۰- ایران خودرو

۳۰۰۰۰۰۰۰

تیبا

۱۸۷۰۰۰۰۰

ماکسیما

۱۱۲۰۰۰۰۰۰

سمند SE

۲۲۰۰۰۰۰۰

سمند LX

۲۳۵۰۰۰۰۰

ویتارا

۱۲۲۰۰۰۰۰۰

پژو ۲۰۶- تیپ ۲

۳۳۰۰۰۰۰۰

پژو ۲۰۶- تیپ ۶

۵۱۰۰۰۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوقدار V9

۵۲۰۰۰۰۰۰

پژو ۲۰۶صندوقدار V8

۴۰۰۰۰۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوق دار v20

۳۲۵۰۰۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتومات

۵۶۰۰۰۰۰۰

پژو ۴۰۵

۲۴۰۰۰۰۰۰

پراید ۱۱۱

۱۵۵۰۰۰۰۰

پراید ۱۳۱

۱۵۲۰۰۰۰۰

پراید ۱۳۲

۱۴۹۰۰۰۰۰

سانتافه

۱۷۵۰۰۰۰۰۰

IX55

۲۱۵۰۰۰۰۰۰

IX35

۱۵۵۰۰۰۰۰۰

هیوندایی سوناتا

۱۵۶۰۰۰۰۰۰

آزرا

۱۵۶۰۰۰۰۰۰

i30

۹۸۰۰۰۰۰۰

کیا سراتو

۱۱۵۰۰۰۰۰۰

اسپورتیج

۱۵۸۰۰۰۰۰۰

اوریون

۱۷۵۰۰۰۰۰۰

کرولا

۱۱۰۰۰۰۰۰۰

 

 

جمعه ۲۷ اردیبهشت   ۱۶:۳۱

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.