گزارش تازه مرکز آمار از بازار مسکن

۲۵فروردین۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در تهران در پاییز ۹۱ نسبت به پاییز ۹۰ از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۹ هزار و ۴۳۴ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۷۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۱٫۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط قیمت فروش هرمترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۲ هزار و ۸۲۰ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۱۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۲٫۸ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران بیش از ۱۵۸ هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۵٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳٫۵ درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار ایران از افزایش ۵۲٫۸ درصدی متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و افزایش ۳۳٫۵ درصدی متوسط مبلغ اجاره‌ به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی پاییز ۹۱ نسبت به پاییز سال قبل‌اش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر متر مربع زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۹ هزار و ۴۳۴ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۵۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۱٫۹ درصد افزیش داشته است.

حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی (هزار ریال) و درصد تغییرات آن در شهر تهران در پاییز به شرح زیر است:

حداقل حداکثر متوسط درصد تغییر نسبت به تابستان ۹۱ درصد تغییر نسبت به پاییز ۹۰
۶۵۵۰ ۱۳۳۷۵۶ ۳۹۴۳۴ ۵۰ درصد ۸۱٫۹ درصد

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۲ هزار و ۸۲۰ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۱۹ درصد و نسبت به فصل مشابه ۵۲٫۸ درصد افزایش داشته است.

حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی (هزار ریال ) و درصد تغییرات آن در شهر تهران در پاییز به شرح زیر است:

حداقل حداکثر متوسط درصد تغییر نسبت به تابستان ۹۱ درصد تغییر نسبت به پاییز ۹۰
۶۰۰۰ ۱۶۸۶۴۹ ۳۲۸۲۰ ۱۹ درصد ۵۲٫۸ درصد

بر اساس اعلام این مرکز متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۵۸ هزار و ۹۶۰ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۵٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل خود ۳۳٫۵ درصد افزایش داشته است.

حداقل، حداکثر و متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت یک متر مربع زیربنای مسکونی (ریال) و درصد تغییر آن در شهر تهران در پاییز ۹۱ به شرح زیر است:

حداقل حداکثر متوسط درصد تغییر نسبت به تابستان ۹۱ درصد تغییر نسبت به پاییز ۹۰
۱۱۳۰۴ ۷۵۷۶۷۷ ۱۵۸۹۶۰ ۵٫۹ درصد ۳۳٫۵ درصد

انتهای پیام


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.