گزارش خبری آریا؛ افزایش مجدد قیمت خرید شیر خام// اعلام قیمت های جدید لبنیات تاچند روز آینده

خبرگزاری آریا- بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت هرکیلوگرم شیرخام با بار میکروبی یک میلیون و چربی ۳/۲ درصد ۷۷۰ تومان و با احتساب هزینه حمل به ۸۰۰ تومان افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا، همچنین  قیمت هرکیلوگرم شیرخام با بار میکروبی یکصدهزار و چربی ۳/۲ درصد۸۶۰ تومان تعیین شد که با احتساب هزینه حمل و نقل به بیش از  ۸۹۰ تومان خواهد رسید.
 تا قبل از اعلام جلسه ستاد تنظیم بازارقیمت پایه هر کیلوگرم شیر‌ خام با داشتن ۳/۲ درصد چربی و یک میلیون بار میکروبی ۷۵۰ تومان قیمت گذاری شده بود.
بر همین اساس ، طبق توافق ماه های گذشته قرار بر این بود که شیر۹۰۰ گرمی نایلونی با ۱٫۵ درصد چربی با قیمت ۹۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی با داشتن ۱٫۵ درصد چربی با قیمت ۱۳۰۰ تومان و پنیر  ۴۰۰ گرمی با قیمت ۲۴۰۰ تومان”   در بازار عرضه شود که با این افزایش قیمت شیر خام این قیمتها نیز بار دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.
این در حالی است که رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه سه قلم از محصولات لبنیاتی شیر،ماست یک و نیم درصد و پنیر یو اف زیر چتر حمایتی سازمان حمایت قرار دارند، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ، این سه محصول برمبنای آنچه که نهاده دریافت می کنند و یا یارانه به آنها پرداخت می شود، قیمت های متعادل تری خواهند داشت.
بر اساس این گزارش ، بر اساس توافقنامه ای که تولید کنندگان لبنیات با دولت امضا کرده بودند تولید کنندگان می بایست ۵۰ درصد از ظرفیت تولید خود را به سه قلم از محصولات لبنیاتی شیر،ماست یک و نیم درصد و پنیر یو اف که محصولات کم چرب محسوب می شوند اختصاص دهند که قیمت آنها نیز بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می شود و ۵۰ درصد به محصولات پرچرب که از شمول قیمت گذاری دولتی خارج است اما در بازار در چند وقت اخیر تولید کنندگان  از عرضه محصولات کم چرب امتناع ورزیدند و شاهد کمیاب شدن محصولات کم چرب در بازار بودیم و از آن طرف محصولات پرچرب به وفور دربازار دیده وجود داشت.
این در حالی است که حسن رادمرد سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی های چندباره لبنیات از برگزاری جلسه برای تعیین قیمت جدید خرید شیر خام خبر داده بود و اعلام کرده بود: براین اساس تولیدکنندگان شیر در این جلسه آنالیزهای قیمتی و همچنین دلیل های خود را برای افزایش قیمت خرید شیر خام ارائه خواهند داد و اگر این دلایل منطقی باشد قیمت خرید شیر خام افزایش خواهد یافت وگرنه به همان قیمت سابق که به ازای هر لیتر ۷۵۰ تومان است باقی می ماند.
بر اساس این گزارش باید دید که در چند روز آینده قیمت شیر و لبنیات چه مقدار با افزایش قیمت روبرو خواهد بود و از طرف دیگر باید دید که آیا تولید کنندگان به مقدار مجوز داده شده افزایش  قیمت خواهند داد و یا دوباره به طور غیر قانونی اقدام به افزایش قیمت خواهندکرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.