گزارش سایت فیفا از کاپیتان فوتسال ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ورزش ۳ در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

به نقل از فارس،سایت فیفا در گزارش تفسیریی به عملکرد محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران پرداخته است.

این گزارش تفسیری اینگونه آغاز می‌شود: محمد کشاورز ۱۰ سال داشت که سعید رجبی برنده کفش طلا در مسابقات جام جهانی ۱۹۹۲ شد و ایران توانست عنوان چهارمی این مسابقات را به خود اختصاص دهد که بهترین مقام این کشور نیز به حساب می‌آید.

سایت فیفا ادامه داد: از آن وقت تاکنون دو دهه می‌گذرد و کشاورز هم اکنون به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران حضور دارد و امیدوار است ایران بتواند در مسابقات موفق باشد.

در این گزارش تفسیری با اشاره به ناکامی ایران در سه دوره جام جهانی عنوان شده است: ایران در سه دوره متوالی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند تا اینکه سرانجام در جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل به دور دوم صعود نمود و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ایتالیا نتوانست به نیمه نهایی صعود کند.

سایت فیفا گفت‌وگویی هم با محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران انجام داده است. مدافع ۳۰ ساله ایران در این مصاحبه می‌گوید: ایران از سال ۲۰۰۴ روند بازسازی شده طولانی مدت را در پیش گرفته و بسیار خوشبین هستم در این دوره از مسابقات نتیجه تلاش‌های خود را ببینیم.

کشاورز که به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۱ آسیا انتخاب شده بود، اظهار داشت: تیم ما در حال ساخته شدن است. از سال ۲۰۰۴ که نتوانستیم به مرحله دوم صعود کنیم تلاش خود را مضاعف نمودیم. در سال ۲۰۰۸ بهتر عمل نمودیم و کم کم در حال پیشرفت هستیم. انتظار دارم در تایلند بهتر از برزیل بازی کنیم.

سایت فیفا با اشاره به اینکه کشاورز در مسابقات جام جهانی تایوان حضور نداشت، اما خاطرات زیادی از رقابت‌های ۲۰۰۸ برزیل دارد، می‌نویسد: کشاورز خاطرات زیادی از جام جهانی قبل دارد که برخی برای او خوشحال نماینده نیست. او در دیدار برابر اوکراین اخراج شد و بازی مقابل ایتالیا را از دست داد. ۴ سال از این موضوع می‌گذرد.

وی در این‌باره می‌گوید: اتفاقات قبل برای من درس عبرتی است که هم اکنون آن اشتباهات را تکرار نکنم. ما به جام جهانی آمدیم تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم. من هم می‌خواهم چنین کاری را انجام دهم.

سایت فیفا کاپیتانی کشاورز را سبب تجربه‌های خوب یا بد او می‌داند و می‌نویسد: کشاورز، توراس را الگوی خود می‌داند و در این زمینه می‌گوید: همه اعلام نموده‌اند ما مقابل بهترین تیم جهان بازی خوبی انجام دادیم اما برابر تیم‌های ضعیف عملکرد خوبی نداشتیم. در حالی که ما به فکر سه امتیاز بودیم نه زدن گل‌های بیشتر.

این بازیکن درباره دیدار ایران برابر کلمبیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی خاطرنشان نمود: بازی بسیار سختی را پیش‌بینی می‌کنیم. با توجه به دفاع بسیار منسجم نماینده آمریکای جنوبی که در آخرین دیدار در مرحله گروهی برابر اسپانیا به نمایش گذاشت، دیدار سختی داریم. شناخت زیادی از این تیم نداریم و تاکنون برابر آنها بازی نکردیم اما آنچه می‌دانم این است که می‌خواهیم بهترین عملکرد خود را نشان دهیم تا بتوانیم به پیروزی دست یابیم و در ادامه مسابقات موفق باشیم.

سایت فیفا می‌نویسد: گرچه آرزوی نهایی کشاورز رسیدن به مرحله نیمه نهایی است اما سومین حضور او در جام جهانی افتخاری برای او محسوب می‌شود. کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در این باره گفت:‌ افتخار می‌کنم سومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کنم. در قبل تلاش بسیار نمودم تا بتوانم بهترین بازیکن ایران باشم و امیدوارم در تایلند نتیجه این تلاش را ببینم. ۸ سال تلاش نمودم به این مرحله برسم.

سایت فیفا در پایان می‌نویسد: کشاورز ۱۰ ساله در رویای خود این موفقیت را نمی‌توانست داشته باشد اما کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران هم اکنون یک چیز می‌خواهد و آن هم این که تا جایی که می‌تواند پیشرفت کند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.