گزارش فیفا از بازی ایران-قطر: تیمی حق اشتباه ندارد

۱۳خردادماه،

925.JPG

سایت فیفا در گزارشی به بررسی بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا پرداخت.

مرحله نهایی مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل در قاره آسیا به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و سرنوشت چهار تیم صعود کننده به جام جهانی و دو تیم راه یافته به پلی‌آف این مسابقه‌ها در فاصله زمانی ۴ تا ۱۸ ژوئن مشخص خواهند شد. به احتمال بسیار فردا (سه‌شنبه) اولین تیم صعود کننده به جام جهانی مشخص خواهد شد و ژاپن می‌تواند با کسب یک تساوی برابر استرالیا در خانه این تیم صعودش را به عنوان اولین تیم به جام جهانی قطعی کند. ژاپن در صورت شکست در آن دیدار نیز شانس صعود مستقیم به جام جهانی را دارد به شرطی که عراق نتواند هر سه امتیاز لازم برابر عمان را به دست آورد.

در گروه ۲ نیز قطر و ایران در صورتی به مصاف هم می‌روند که دو تیم حق هیچ گونه اشتباهی ندارند. کره جنوبی نیز برای پس‌گیری جایگاهش در صدر جدول این گروه به بیروت سفر خواهد کرد تا با تیم ملی لبنان بازی کند.

در ادامه پایگاه اینترنتی فیفا با بررسی‌ بازی‌های مهم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا از بازی ژاپن و استرالیا به عنوان حسا‌س‌ترین بازی این مرحله یاد کرد و دربارهٔ بازی قطر و ایران که در گروه ۲ برگزار می‌شود نوشت: در این گروه قطر و ایران که هر دو هفت امتیازی می باشند در هفتمین روز مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در دوحه به مصاف هم می‌روند. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران شاهد تغییر و تحولات بسیاری در چند مدت قبل در تیم ملی ایران بوده است. سید مهدی رحمتی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران از تیم کنار گذاشته شد و کریم انصاری فرد مهاجم این تیم از فهرست تیم ملی خط خورد.

در سوی دیگر قطر میزبان باید با غیبت بازیکن اصلی خودشان سباستین سوریا کنار بیایند اگرچه محرومیت محمد کاسولا به اتمام رسیده است و این مدافع می‌تواند تیمش را در بازی با ایران همراهی کند. پیروزی ۳ بر یک قطر برابر لیتوانی نشان می‌دهد که قطر آماده بازی برابر ایران هست و فهد ثانی سرمربی تیم ملی قطر در جست‌وجوی اولین پیروزی خود با تیم ملی این کشور به عنوان سرمربی است.

در ادامه پایگاه اینترنتی فیفا با اشاره به فقر گلزنی در تیم ملی ایران و لبنان نوشت: تیم‌های ملی ایران و لبنان با دو گل زده ضعیف‌ترین خط حمله مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا را در اختیار دارند.

سایت فیفا در پایان نقل قول برتر سرمربیان حاضر در این مرحله را به نقل قول کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اختصاص داد و نوشت:

کارلوس کی‌روش: در حال حاضر همه تیم‌ها در گروه ما شانس صعود دارند و همه تیم‌ها در خطر حذف قرار دارند بنابراین امکان همه جور اتفاق برای همه تیم‌ها وجود دارد. در حال حاضر هدف اصلی من صعود ایران به جام جهانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.