گزارش کرسی های آزاداندیشی دانشگاهی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد

به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه شب پس از پایان این نشست گفت: در گزارش ارایه شده در نشست مشکلات، موانع و چالش‌های پیش‌رو در برگزاری کرسی‌های آزاداندشی در دانشگاه‌ها در بین دانشجویان، مسوولان دانشگاه و مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارائه و موارد متعددی برای برگزاری بهتر این کرسی‌ها و برطرف شدن آسیب‌های پیش‌رو در اجرای آنها مطرح شد.

‘محمدرضا مخبر دزفولی’ افزود: موضوع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر ایجاد فضای سازنده برای دانشگاه‌ها و نهادهای علمی کشور، موجب رشد بالندگی، تفکر و خردورزی در بین نخبگان علمی کشور می‌شود.

به گفته وی در جلسه امشب ، ادامه بررسی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به جلسه آینده شورا موکول شد تا مسیر ارائه نظریه‌های جدید، حرف‌های نو و بروز نبوغ و خلاقیت میان دانشگاهیان و حوزویان در بخش‌های مختلف اعم از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اعتقادی هموارتر شده و فضاسازی‌های سازنده در این خصوص شکل گیرد.

مخبر دزفولی ادامه داد: در جلسه امشب پیرامون وحدت، همدلی و همراهی بین مسوولان و انتقال آن به جامعه مباحث قابل توجهی مطرح شد.

وی یادآور شد: توجه به بنیان‌های اخلاقی و رعایت منش اخلاق اسلامی در همه ابعاد زندگی اجتماعی در کشور از جمله نکات مطرح شده توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک متخصصان و صاحب‌نظران، منشوری را در زمینه اخلاق اسلامی و شیوه‌های تبدیل این مبانی فکری و اخلاقی به رفتارها و هنجارهای اجتماعی در بین مردم و نیز مسوولان، دستگاه‌ها و عناصر کشور تدوین و به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

وی اضافه کرد: در این جلسه تحلیل جامعی توسط رییس‌جمهوری درخصوص تبیین اصول مترقی قانون اساسی و به‌ویژه بخش‌هایی که مربوط به حقوق اساسی ملت است و همچنین آثار و وظایفی که این حقوق برای مسئولین ایجاد می‌کند، ارائه شد.

مخبر دزفولی گفت: مقرر شد با کمک وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش این موارد تدوین شده و درصورت لزوم در کتب درسی قرار داده شود.

وی افزود: با قرار گرفتن بیش از پیش موارد مرتبط با بنیان‌های اخلاقی در کتب درسی ، نونهالان، نوجوانان و دانش‌آموزان ما با اصول اساسی در اخلاق بیشتر آشنا خواهند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در موارد مورد نیاز که برای جاسازی این موارد در مجموعه علمی کشور نیاز به تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیز مقرر شد با هماهنگی وزارتخانه‌های مذکور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی موارد پیشنهادی به صحن شورای عالی ارائه و تصویب شود.

فراهنگ**۱۰۵۵ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۸۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.