گزارش متنی کافه موسیقی از شب اول و دوم کنسرت «سیروان خسروی»

۲۰ آبان ،

کافه موسیقی-محمد سعیدی: بعد از یک سال و ۹ روز، سیروان با هوادارانش دیدارکرد. نکته جالب توجه این بود که چند هفته قبل از برگزاری کنسرت، تمامی بلیط‌هایش به فروش رفته بود. و سیروان با شعف فراوانی به این موضوع اشاره و عنوان کرد که به آن افتخار می‌کند.

سانس اول این کنسرت، مطابق معمول با تاخیری در حدود یک ساعت آغاز شد.
در ابتدای کنسرت، ویدئویی چند دقیقه ای پخش شد که شامل تصاویری از مراحل تمرین گروه بود. و در آن سیروان اعلام کرد که انتظار دارد این کنسرت، بهترین کنسرتش باشد، چرا که بیش از همیشه تمرین کرده‌اند. و این انتظارات تماشاچیان را بالا برد.

بعد از اتمام ویدئو، اعضای گروه، به روی صحنه آمدند و شروع به نواختن آهنگ «تو خیال کردی بری» کردند و سپس سیروان وارد صحنه شد و شروع به خواندن کرد. که با استقبال فوق العاده تماشاگران مواجه شد.
سپس سیروان به حضار خوشامد گفت و از اینکه بعد از یک سال و ۹ روز موفق به برگزاری کنسرت شده بود، ابراز خوشحالی کرد. و در نهایت از میلاد درخشانی دعوت کرد که به روی صحنه بیاید برای نواختن تار برای آهنگ بعدی «ساختمان پزشکان».

بعد نوبت به آهنگ «بارون پاییزی» رسید. و سپس سورپرایز اول سیروان در برنامه امشب، یک آهنگ جدید. آهنگی نسبتا ملایم که سیروان از حضار خواست که در هنگام اجرا، موبایل های خوشان بالا بیاورند.
حالا نوبت به یکی از بهترین قطعات سال گذشته رسیده بود. سیروان برای معرفی آهنگ گفت: یک آهنگ که می‌خواهیم همه با هم بخوانیم: «نه نرو».

در اینجا که سیروان از همراهی فوق‌العاده مردم به وجد آمده بود، چند بار به تماشاچان گفت: شما بهترین هستید! و اعلام کرد که آلبوم جدیدش «جاده رویاها» به احتمال ۹۹ درصد، ۱۵ آذر منتظر خواهد شد.

دوباره از میلاد درخشانی دعوت کرد برای اجرای آهنگ «من عاشقت شدم». و سپس یک آهنگ جدید دیگر که در کمال تعجب از اواسط آن، تماشاچیان هم با آن همراهی کردند.

کنسرت با معرفی امیر یگانه، اولین اجرای زنده قطعه «عاشقتم» و  معرفی امید حاجیلی ادامه یافت. سپس سیروان اعلام کرد که قطعه بعدی را به ماهان تقدیم  می‌کند، آهنگ «بارون» که تنظیم آن عوض شده بود تا قابل اجرا در کنسرت باشد.

قطعه بعدی «بهار نزدیکه» بود. و سپس بار دیگر « نه نرو» با اجرایی متفاوت و سرانجام معرفی زانیار. که با چند دقیقه تشویق حضار مواجه شد. و سیروان مجبور شد از تماشاچیان بخواهد تشویق را متوقف کنند. نوبت به قطعه «ساعت ۹» رسید که باز هم تماشاچیان به طرز فوق‌العاده‌ای با سیروان همراهی کردند. سپس اعضای گروه را معرفی کرد و از مسئولین برگزاری تشکر کرد. آهنگ های بعدی « تو مریضی» و «آره» بودند. در اینجا سیروان اعلام کرد که وقت کم است و تنها یک دقیقه از آهنگ «تو خیال کردی بری» را با تکنوازی پیانو اجرا کرد و از مردم خداحافظی کرد.

حواشی:

از آنجا که کنسرت دیر شروع شده بود، در اجرا کمی شتاب زدگی دیده می شد. که این عجله، در تمامی لحظات کنسرت مشهود بود و علیرغم صحبت‎های سیروان مبنی بر اینکه این بهترین کنسرتش خواهد بود، سطح اجرا را پایین آورده بود.
قبل از اجرای قطعه «ساعت ۹» سیروان از صدابردار خواست که به جای قطعه شماره ۱۲، برای قطعه شماره ۱۳ آماده شوند. که باز هم به نظر می‌رسید بخاطر کمبود وقت باشد. حتی در انتها از مسئول برگزاری کنسرت درخواست کرد که وقت اضافه بدهند، که مخالفت شد.
دکور کنسرت فوق العاده بد بود و بی هیچ ظرافتی اجرا شده بود. در گوشه‌ای از سن، یک ساعت بزرگ و بدقواره و زشت قرار گرفته بود که ساعت ۹ را نشان می‌داد.

در اواسط کنسرت، سیروان یکی از اعضای گروهش را معرفی کرد: بهزاد که ۱۵ سال قبل با هم در یک گروه بودیم و او خواننده بود و من نوازنده. حالا جایمان عوض شده!
و در نهایت اینکه سیروان  در حرکتی نه چندان خوشایند، در طول کنسرت، بارها تماشاچیان حاضر را با تمشاچیان کنسرت کیش که چند روز قبل برگزار کرده بود، مقایسه می‌کرد تا شور و هیجان حضار را برانگیزد.

شب دوم:

در این شب مهمانانی همچون پیمان معادی، بهنوش بختیاری، زانیار خسروی، احسان خواجه امیری، امید حاجیلی، شهاب رمضان و کاوه یغمایی در سالن حضور داشتند.

سیروان از کاوه یغمایی به عنوان استاد خودش یاد کرد.

او در قسمتی از برنامه با طرفداران دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال شوخی کرد و تعداد هواداران هر یک را پرسید.

منبع: کافه موسیقی


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.