گزارش مجلس دربارهٔ تصادف دیپلمات مست سعودی آماده است

۱۷فروردین۱۳،

دواتگری گفت:

گزارش مجلس دربارهٔ تصادف دیپلمات مست سعودی آماده است

واکنش وزارت‌خارجه ضعیف بود

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس گفت: وزارت خارجه تنها به یادداشت اعتراضی در مورد تصادف دیپلمات سعودی با یکی از شهروندان بسنده کرده و این در حالیست که مستندات موجود از سابقه شرب‌خمر وی حکایت دارد.

به نقل از فارس، مهدی دواتگری  گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارتباط با فوت یکی از شهروندان در تصادف دیپلمات مست سعودی با وی آماده شده و در جلسه  روز یکشنبه کمیسیون قرائت می‌شود و آنچه که در این گزارش مشهود است رفتار انفعالی وزارت امور خارجه در ارتباط با این موضوع است.

وی افزود: مسئولان دستگاه سیاست خارجی باید در مورد واکنش ضعیف خود در قبال تصادف صورت گرفته توسط دیپلمات سعودی پاسخگو باشند، چرا که وزارت خارجه در ارتباط با این موضوع تنها به یادداشت اعتراضی در این باره بسنده کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بر اساس مستندات به دست آمده دیپلمات عربستان سعودی پیش از این نیز در سه مرتبه سابقه شرب‌خمر داشته است و این شرب‌خمر به حدی بوده که وی در بیمارستان بستری شده است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت که مسئولین وزارت امور خارجه که نسبت به شرب‌خمر دیپلمات سعودی علم و آگاهی داشتند اقدامات لازم را برای برخورد با این اقدام دیپلمات سعودی که مغایر با مقررات داخلی کشور ما و پروتکلهای بین‌المللی‌ است به عمل آورند که تصادف اخیر  وی و کشته شدن یکی از شهروندانمان در این تصادف نشان می‌دهد که برخورد جدی صورت نگرفته است.

شنبه ۱۷ فروردین   ۱۲:۳۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.