گزارش محرمانه بحران ارزی به سران قوا

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: مرکز پژوهش‌ها گزارش تفسیری مستندی از اتفاقات اخیر بازار سکه و ارز و راهکارهای پیشنهادی کارشناسان مرکز تهیه نموده است که به صورت محرمانه و طبقه بندی شده برای دولت، سران قوا و سایر مسئولان عالیرتبه ارسال شده است.

به گزارش تفسیری بینا، کاظم جلالی با اشاره به تصویب بندهایی از اصلاحیه قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به مهر گفت: مرکز پژوهش های مجلس پیش نویسی از نظرات خود در خصوص اصلاح قانون انتخابات را به کمیسیون شوراها ارائه نمود.
وی افزود: بنده معتقدم نباید در خصوص اصلاح قانون انتخابات بلوا و هیجان در کشور به راه انداخت بلکه باید نگاه کارشناسانه در کشور حاکم باشد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید نمود: کمتر فرد مطلع و منصفی در کشور وجود دارد که عنوان کند قانون انتخابات ایرادی ندارد، حال که قانون انتخابات ایراد دارد باید برای اصلاح آن اقدامی انجام داد.
جلالی تاکید نمود: در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیش از ۱۲۰۰ نفر نامزد انتخابات شدند در حالیکه در انتخابات مجلس شرایطی وجود دارد که تعداد محدودی می توانند نامزد شوند. حال چگونه برای انتخابات ریاست جمهوری شرایط درست وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر کارشناسان و مالکنظران راه حل بهتری نسبت به طرح کمیسیون شوراها دارند باید ارائه نمایند، گفت: در یک جامعه دموکراتیک باید فضای نقد و بررسی جاری باشد تا اگر مشکلی وجود دارد به سرعت برطرف شود.
جلالی در خصوص بندی از اصلاحیه قانون انتخابات مبنی بر اینکه بیش از ۱۰۰ نماینده باید رجال سیاسی بودن یک نامزد انتخابات را تایید نمایند، گفت: این بند از اصلاح قانون انتخابات از بعضی قوانین انتخاباتی در دنیا گرفته شده اما معنای آن این نمی باش که بهترین روش است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به سئوالی درباره نظر شورای نگهبان در خصوص اصلاح قانون انتخابات و مطرح شدن رد این اصلاحیه گفت: دیگران نباید از طرف شورای نگهبان صحبت نمایند بلکه این شورا بعد از تصویب کامل این قانون نظر کارشناسی خود را ارائه می کند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سبب سکوت مرکز پژوهش ها ی مجلس در قبال بحران بازار ارز و سکه ضمن رد این موضوع گفت: ما به هیچ وجه قبول نداریم که گزارش تفسیری های مرکز پژوهش های مجلس در خصوص همه اتفاقات کشور علنی و بدون طبقه بندی ارائه شود.
جلالی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس یک مرکز علمی است و به هیچ وجه وارد هیجانات سیاسی نخواهد شد.
وی خاطر نشان نمود: مرکز پژوهش های مجلس گزارش تفسیریی مستند از اتفاقات اخیر بازار ارز و سکه راهکارهای پیشنهادی کارشناسان مرکز تهیه نموده است که در قالب طبقه بندی شده برای دولت، سران قوا و سایر مسئولان عالیرتبه ارسال شده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.