گزارش مفصل تصویری و متنی موسیقی ایرانیان از کنسرت گروه موسیقی «کایر»

۱۲ام بهمن ،

موسیقی ایرانیان – آمن خادمی: گروه موسیقی کایر ۸ و ۹ در قائم شهر و شب قبل درشهری ساری به صحنه رفت که اجرای آن‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

کنسرت گروه کایر در سه بخش لری، مازندرانی و خراسانی برگزار شود که هنرمندان بزرگی چون حسن سمندری، علیرضا اسلامی، حشمت رجب‌زاده و جمال محمدی در آن به صحنه رفتند و هر یک به اجرای قطعات فولکلور اقوام خود پرداختند.

حسن سمندری در این کنسرت قطعاتی از تربت جام را با ساز دوتار خواند و نواخت و علیرضا اسلامی قطعاتی نوستالژی و خاطره برانگیز شمال خراسان را اجرا کرد. همچنین در این اجرا حشمت رجب‌زاده، خواننده خطه لرستان، به اجرای قطعات فولکلور منطقه لرستان پرداخت.

در ادامه این برنامه برادران محمدی به سرپرستی جمال محمدی به صحنه آمدند و برای هم استانی‌های به اجرای قطعات مازندارانی پرداختند که مورد استقابل قرار گرفت.

از مهم‌ترین قطعاتی که در این کنسرت اجرای شد می‌توان به لای للای، دورنا از خراسان شمالی، بهاره دختر عمو و سر به خرامان از تربت جام، بانو بانوجان، هرایی استر ابادی، زمستون از مازندران اشاره کرد.

این گروه آخر هفته  راهی اصفهان می‌شود تا در این شهر به اجرای برنامه بپردازد و می‌توان گفت این اولین بار است که یک گروه محلی به طور منسجم اقدام به برگزاری تور موسیقی می‌کند.

سام نوبخت، تهیه کننده این کنسرت که در گروه موسیقی کایر تمبک نیز می‌نوازند، هدف از برگزاری این تور موسیقی را ادای دین به موسیقی فولکلور دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان و گروههای دیگر به حد کافی تریبون برای ارائه دارند و من سعی کرده‌ام در این تور به موسیقی مقامی توجه خاص شود.

این هنرمند که برگزار کننده تور کنسرت محمدرضا لطفی نیز بوده است، افزود: من می‌توانستم همه قطعات مقامی از اقوام مختلف را با چند نوازنده اجرا کنم ولی برای حفظ اصالت از نوازنده‌های بر‌تر هر استان دعوت کردم تا اجرا‌ها بر دل مخاطبان بنشیند.

در ادامه می توانید عکسهای اختصاصی موسیقی ایرانیان (نادر رضائیان) از این کنسرت را ملاحظه نمایید.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.