گزارش مورد جدید آنفلوآنزای پرندگان از جنوب چین

سلامت > بیماری
چین روز شنبه ۲۷ آوریل اولین مورد آنفلوآنزای پرندگان ناشی از ویروس H7N9 را در ایالت جنوبی هونان گزارش کرد.

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی شین‌هوا آخرین مورد گزارش شده آنفلوآنزای پرندگان در یک زن ۶۴ ساله از شهر شائویانگ گزارش شده است که چهار روز پس تماس با طیور تب کرده بود. وضعیت این زن با درمان بهبود پیدا کرده است.

گونه جدید آنفلوآنزای پرندگان برای اولین بار در ماه مارس (فروردین ماه) شناسایی شد. این هفته سازمان جهانی بهداشت این ویروس را “یکی از کشنده‌ترین” ویروس‌ها توصیف‌ کرد، و اعلام کرد این ویروس نسبت به گونه قبلی ویروس آنفلوآنزای پرندگان (ویروس H5N1) که از سال ۲۰۰۳ در جهان شیوع پیدا کرد و باعث مرگ صدها نفر شد، راحت‌تر انتقال پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها در هیچکدام از ۴۱ نفری که در تماس با این مورد جدید ثابت شده آنفلوآنزا قرار گرفته بودند، علائم بیماری بروز نکرده است.

یک مرد ۵۴ ساله نیز که در ایالت جیانگ‌زی بیمار شده بود، در ایالت هونان تحت درمان است و مبتلا به ویروس H7N9 تشخیص داده شده است.

اعلام این موارد جدید آنفلوآنزای پرندگان در ایالت هونان یک روز پس از آن صورت می‌گیرد اولین مورد بیماری در ایالت فوجان در شرق چین و نیز اولین مورد بیماری در خارج سرزمین اصلی چین در تایوان گزارش شد. بیمار تایوانی در حین سفر به چین به بیماری مبتلا شده بود.

دانشمندان چینی پنجشنبه این هفته ثابت کردند که مرغ‌ها عامل انتقال ویروس آنفلوآنزا به انسان‌ها در این کشور بوده‌اند.

از هنگام شیوع این گونه جدید ویروس تا به حال ۲۳ نفر به علت ابتلای به آن در این کشور  درگذشته‌اند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.