گزارش نمایش دستاوردهای دفاعی در رژه ۳۱ شهریور؛ حضور وابستگان نظامی ۴۰ کشور

ایران > دفاع
بزرگترین رژه سالیانه نیروهای مسلح امروز ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رئیس‌جمهور،مقامات عالی‌رتبه نظامی و وابستگان نظامی ۴۰ کشور جهان مقیم جمهوری اسلامی ایران در جوار بارگاه ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ۳۱ شهریور ماه سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏‌ترین و بارزترین برهه‏‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارَکِ تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏‌درخشد.

رژه کلیه یگان‌های حاضر در میدان اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین پس از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد از مقابل جایگاه برگزار شد و یگان‌های پیاده و محمول به نمایش مهمترین دستاوردهای دفاعی در عرصه‌های مختلف همچون موشکی، دریایی، زره‌ای، هوایی و راداری پرداختند.

نمایش هوایی چتر‌بازان نیروهای مسلح

همزمان با برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)، چتر‌بازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرش از بالگرد بر فراز حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی به اجرای نمایش پرداختند.

نمایش جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه با نام «رعد»

همچنین جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران با نام رعد به نمایش درآمد. این سامانه پدافندی مجهز به موشک‌های طائر۲ می‌تواند اهداف را در فاصله ۵۰ کیلومتری و در ارتفاع  ۷۵هزار پا مورد هدف قرار دهد. این سامانه چه در داخل طراحی و تولید شده است پیشرفته‌تر از نوع شرقی آن یعنی سامانه بوک است. تولید و به کارگیری این سامانه می‌تواند توان پدافندی کشور را در بخش‌های مختلفی ارتقاء داده و کامل کند.

«سردار امیر‌علی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه رژه بزرگ نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، نمایش توانمندی‌های نیروهای مسلح را حامل پیام آمادگی این نیروها برای دفاع همه‌جانبه از نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما با این توانمندی‌ها اعلام می‌کنیم که به هیچ کس اجازه نخواهیم داد فکر تجاوز به ایران را در سر بپروراند.

وی در خصوص سامانه جدید پدافند هوایی رعد گفت: این سامانه با هدف مقابله با هواپیماهای آمریکایی ساخته شده است.

رژه موشک‌های بالستیک سپاه از مقابل جایگاه

بر طبق این گزارش، در این رژه موشک‌های بالستیک فاتح ۱۱۰، خلیج فارس، شهاب ۲، قیام، قدر F، سجیل و سکوی پرتاب و راکت سه‌تایی زلزال و سامانه‌های پدافند هوایی بهینه شده صیاد ۱، تور ام ۱ ، سامانه بهینه شده سام ۶ و سامانه پدافند هوایی رعد با موشک طائر ۲ از مقابل جایگاه عبور کردند. همچنین سامانه رادار علیم و کاشف ۲ در این رژه شرکت داشتند.

نمایش سامانه موشکی اس ۲۰۰

همچنین سامانه‌های موشکی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در رژه ۳۱ شهریور شرکت کردند. در این رژه سامانه‌های موشکی راپیر، شاهین و توپ‌های ضد هوایی و همچنین سامانه‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از مقابل جایگاه عبور کردند. سامانه پدافند هوایی موشکی اس ۲۰۰ برد بلند، که بهینه سازی شده بود نیز از مقابل جایگاه عبور کرد.

بر طبق این گزارش به نقل از ایرنا، در این مراسم وابستگان نظامی ۴۰ کشور جهان مقیم جمهوری اسلامی ایران از جمله از جمهوری آذربایجان، اندونزی، چین، ترکیه و برزیل در کنار سایر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور یافته و از نزدیک مراسم رژه نیروهای مسلح را نظاره‌گر بودند.

همچنین خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان به همراه سایر شهروندان تهرانی برای مشاهده رژه نیروهای مسلح در جایگاه های ویژه خود در محل برگزاری رژه مستقر بودند.

بر طبق این گزارش، ۳۸۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی وخارجی مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس آغاز شده را پوشش خبری و تصویری دادند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.