گزارش پنتاگون: وزارت اطلاعات ایران قوی ترین در خاورمیانه است

۱۵م دیماه ،

این گزارش دستگاه اطلاعاتی ایران را با ۳۰ هزار پرسنل در زمره قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی جهان برآورد کرده است که شعاع عملیاتی گسترده ای از خاورمیانه، اروپا تا قاره آمریکا را در بر می گیرد.


این گزارش دستگاه اطلاعاتی ایران را با ۳۰ هزار پرسنل در زمره قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی جهان برآورد کرده است که شعاع عملیاتی گسرده ای از خاورمیانه، اروپا تا قاره آمریکا را در بر می گیرد.
بر اساس یک گزارش تازه که از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)تهیه شده وزارت اطلاعات ایران یکی از قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی امنیتی در جهان و خاورمیانه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، این گزارش ۶۴ صفحه ای که در ماه دسامبر قبل تهیه شده دستگاه اطلاعاتی ایران را با ۳۰ هزار پرسنل در زمره قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی جهان برآورد کرده است که شعاع عملیاتی کسترده ای از خاورمیانه، اروپا تا قاره آمریکا را در بر می گیرد.

در این گزارش آمده است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هر جا که منافع دولت جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند وارد عمل می گردد و اشراف اطلاعاتی گسترده ای دارد.

 در این گزارش همچنین آمده است وزارت اطلاعات ایران علاوه بر ایرانی ها بسیاری از ملیت های دیگر از جمله انگلیسی ها و یهودیان را در استخدام دارد.

بر اساس این گزارش دستگاه اطلاعاتی ایران از بعضی گروه ها چون حماس و حزب الله که از سوی آمریکا در لیست گروه های تروریستی قرار دارند حمایت های همه جانبه مالی و، لجستیک و تسلیحاتی به عمل می آورد.

این گزارش همچنین می افزاید وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شعاع عملیاتی گسترده ای در سطح جهان دارد که شامل کشورهای خاورمیانه و اروپایی تا آمریکای لاتین و حتی داخل خاک آمریکا می گردد.

این گزارش می افزاید استراتژی ایران برای حضور در حیات خلوت آمریکا به صورت تقویت حضور گروه شیعه حزب الله در آمریکای لاتین به مورد اجرا در می آید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در همراهی با سپاه قدس آن را عملیاتی می کنند.

در این گزارش همچنین به توان بالای شبکه اطلاعاتی امنیتی ایران در منطقه اشاره دارد و حتی می نویسد ایران داخل خاک اسراییل (سرزمین های اشغالی) شبکه اطلاعاتی دارد که شامل عرب ها و حتی یهودیان اسراییلی می گردد.

این گزارش همچنین می افزاید دستگاه اطلاعاتی ایران از زمان مجهز شدن به دو ایستگاه استراق سمع الکترونیکی (در سال ۲۰۰۶) در خاورمیانه شعاع عملیاتی خود در منطقه خاورمیانه و دریای مدیترانه را با همکاری سوریه تقویت کرده است. محل یکی از این ایستگاه ها در منطقه الجزیره در شمال سوریه و دیگری در منطقه بلندی های جولان است.

این گزارش همچنین به تاسیس یک مرکز فرماندهی جنگ سایبری با توان دفاعی و هجومی از سوی ایران پس از حمله ویروس استاکس نت در ژوئن ۲۰۱۰ به تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.