گزارش کمیسیون امور داخلی از محورهای طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که شرایط داوطلبان، نحوه ثبت نام و تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان سه محور اساسی است که در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری دنبال شده است.

به گزارش ممتازنیوز، علی حدادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: طرح حاضر از جمله طرح هایی است که مرتبط با اصلاح قانون انتخابات می باشد و در این طرح چندین مسئله از چالش ها و مسائل ناظر به قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح مواد ۳۵، ۳۷، ۵۵، ۵۶، ۵۷ و ۵۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته و سه محور اساسی شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، نحوه ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و بررسی تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان دنبال شده است.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بررسی شور دوم این طرح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از جمله شرایط عمومی داوطلبان که مورد اصلاح قرار گرفت بحث سن بود که حداقل ۴۰ و حداکثر ۷۰ سال در هنگام ثبت نام در نظر گرفته شد. در بحث مدرک تحصیلی نیز داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر سابقه تصدی مناصب دیده شده از ۸ سال به ۶ سال کاهش یافت. استانداران و شهرداران شهرهای دارای بالای دو میلیون نفر جمعیت و مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در شروط سابقه لحاظ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.