گزارش گارتنر از رشد جهانی خرید تلفن و تبلت

۳۱فروردین۱۳،

 

شرکت پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات گارتنر با تجدید نظر روی پیش بینی های صورت گرفته دربارهٔ هزینه های صرف شده در بخش فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است که دستگاه های همراه چون تبلت و تلفنهای هوشمند در سطح جهان افزایشی بیش از تصورات پیشی خواهند داشت.
 
پس از صورت گرفتن یک تحلیل جامع دربارهٔ ارقام هزینه شده برای بخش فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۲، گارتنر پیش بینی های صورت گرفته خود را دربارهٔ سال ۲۰۲۴ مورد تجدید نظر قرار داد.
 
پیش بینی های تازه نشان دهنده تغییر جهت کاربران نسبت به استفاده از دستگاه های موبایل است که به نوعی محرک یک تغییر کامل در صنعت فناوری اطلاعات از تولید کننده دستگاه ها گرفته تا توسعه دهندگان نرم افزار و بازارهای فعال به شمار می رود.
 
پیش بینی های گارتنر برای هزینه های صرف شده در بخش فناوری اطلاعات در حقیقت نسبت به پیش بینی های قبلی کمتر است. گارتنر پیش تر رشد این هزینه ها را ۴٫۲ درصد پیش بینی کرده بود اما اکنون این رشد را یک درصد کمتر دیده است. انتظار می رود که بخشهای بزرگ فناوری اطلاعات در طول سال جاری با رشد هزینه های صرف شده رو به رو باشند اما انتظار می رود که این رشد در بعضی قسمتها بیشتر از سایرین باشد.
 
 اطلاعات تازه شرکت پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات گارتنر  نشان می دهد که در سال جاری هزینه هایی که برای خرید دستگاه های موبایل ( تلفنهای هوشمند و تبلت) صرف می شوند در صدر این افزایش هزینه های فناوری اطلاعات خواهد بود. این درحالی است که پیش بینی گارتنر برای هزینه های صرف شده در بخش فناوری اطلاعات شامل محصولات مختلفی چون رایانه های شخصی، چاپگرها، تلفنهای همراه و تبلتها می گردد که تقاضای آنها در بازارهای تجاری به شدت افزایش یافته است.
 
براساس پیش بینی های تازه گارتنر، هزینه های صرف شده برای خرید دستگاه ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۴ افزایش ۷٫۹ درصدی دارد که این میزان را در کل جهان به ۷۱۸ میلیارد دلار می رسد. این درحالی است که گارتنر پیش تر این رقم را ۶۶۶ میلیارد دلار اعلام کرده بود و تجدید نظر خود را به سبب عملکرد تأثیرگذاشت دستگاه های موبایل دانست.
 
گارتنر اعلام کرد: درحالی که سرمایه گذاری کاربران در دستگاه های موبایل بیشتر می گردد، بازار ساخت این دستگاه ها همچنان قدرتمند به پیش می روند اما در عین حال این عرصه با فشارهای بیشتر برای ارائه ویژگیهایی است که بتواند حضور مداوم کاربران را در قلمرو موبایل تضمین کند.
 
ارقام گارتنر نشان می دهد که بسیاری از تجارتها اکنون تلاشهای توسعه موبایلی را در دستور کار قرار داده اند. پس از دستگاه های موبایل بیشترین هزینه های صرف شده آی تی مربوط به بخش نرم افزارهایی است که در سازمانها و ادارات استفاده می گردد. قسمت اعظم این تمرکزها به تغییر نرم افزار و فناوری از رایانه ها به سمت دستگاه های موبایل چون تلفنهای هوشمند و تبلت خواهد بود.
 
براساس این آمار، صنعت فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴ نیز رشد مشابهی خواهد داشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.