گزارش گارتنر : سهم بالای اندروید در بخش سیستم عاملها و پیشرفت ال جی و لنوو

ممتازنیوز:

گارتنر گزارش خود در مورد وضعیت فروش تلفن های موبایل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد که براساس آن برای اولین بار شاهد فروش بیشتر اسمارت فون ها نسبت به گوشی های معمولی (featurephone) هستیم.

در این دوره فروش جهانی اسمارت فون ها به ۲۲۵ میلیون عدد رسیده که حدود ۴۶.۵ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل می باشد. گارتنر می گوید علیرغم افزایش جهانی فروش اسمارت فون، در بعضی مناطق این آمار افزایش بسیار بیشتری داشته است. اقیانوسیه، آمریکای لاتین و اروپای شرقی از جمله مناطقی هستند که رشد فروش اسمارت فون در این مناطق به ترتیب ۷۴.۱%, ۵۵.۷% و ۳۱.۶% می باشد.

اما بیشترین سهم در بخش فروش اسمارت فون ها مربوط به سیستم عامل اندروید گوگل می باشد که در سه ماهه دوم سال جاری سهمی ۷۹ درصدی داشته است. به عبارتی دیگر حدود ۱۷۷ میلیون اسمارت فون اندرویدی در این دوره در سرتاسر دنیا بفروش رفته که حدود ۸۰ میلیون بیش از دوره مشابه سال قبل می باشد.

1

سیستم عامل iOS اپل نیز سهمی ۱۴.۲ درصدی در این دوره در اختیار دارد. سومین رتبه نیز در اختیار کمپانی مایکروسافت است که سیستم عامل ویندوز فون آنها بالاتر از بلک بری ایستاده است. نکته جالب دیگر در مورد سیستم عامل سیمبیان که رسما از سوی نوکیا کنار گذاشته شد می باشد که هنوز سهمی ۰.۳ درصدی می باشد.

در بخش دیگری از گزارش گارتنر طبق معمول به شرکت های تولید کننده اسمارت فون اشاره شده است. در این بخش پیشرفت سامسونگ و ال جی دیده می شود. سامسونگ سهمی ۳۱.۷ درصدی و ال جی سهمی ۵.۱ درصدی بر عهده داشته اند. اپل نیز با سهمی ۱۴.۲ درصدی در رتبه دوم قرار دارد. در این گزارش شرکت های لنوو و ZTE در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفته اند. نوکیا وضعیت خوبی ندارد (سهم جهانی)، اگر چه این کمپانی تنها در بخش ویندوزفون فعال می باشد. طبق گفته گارتنر فروش اسمارت فون های لومیا رشدی حدود ۱۱۳ درصد در دوره سه ماهه دوم ۲۰۲۴ داشته است.

2

3

نظر شما در مورد گزارش گارتنر چیست؟

gsmarena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.