گزارش GSMA از اثرات اجتماعی و اقتصادی صنعت تلفن همراه بر روی کشورهای آفریقایی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرکز GSMA بر اساس آخرین بررسی‌های خود گزارشی منتشر کرده که در آن اثرات اجتماعی – اقتصادی صنعت تلفن همراه روی کشورهای جنوب صحرای آفریقا نشان داده شده است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش اعلام شده است صنعت تلفن همراه ۶ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی(GDP) در این منطقه را به خود اختصاص داده است که این رقم بیشتر از تمام مناطق جهان است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸ درصد برسد.
 
سال قبل اکوسیستم موبایلی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا به صورت مستقیم ۳٫۳ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرد و در مجموع سبب سرمایه‌گذاری عمومی ۲۱ میلیارد دلاری در این منطقه شد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ میلادی اثرات اقتصادی صنعت تلفن همراه در این منطقه دو برابر شود و با ایجاد ۶٫۶ میلیون فرصت شغلی برای زنان و مردان ساکن این منطقه، ۴۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گیرد.
 
تعداد مشترکان تلفن همراه در کشورهای جنوبی صحرای آفریقا طی ۵ سال قبل رشد سالانه ۱۸ درصدی داشته است تا بر این اساس این منطقه سریع‌ترین رشد را در بخش یاد شده در سراسر جهان داشته باشد.
 
تا میانه سال ۲۰۲۴ میلادی ۲۵۳ میلیون مشترک واحد تلفن همراه در این منطقه حضور داشته‌اند و ۵۰۲ میلیون ارتباط موبایلی در منطقه جنوب آفریقا محاسبه شده است.
 
در این منطقه بیشترین ارتباطات مخابراتی مبتنی بر شبکه ۲G انجام می‌شود و این در حالی است که راه‌اندازی شبکه‌های ۳G و ۴G نیز رو به افزایش است.
 
ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا هم‌اکنون ۳۳ درصد گزارش شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم طی ۵ سال آینده رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و اثرات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای برجا بگذارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.