گزینه روحانی برای وزارت نفت اعلام شد

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
معاون اسبق وزیر نفت از نهایی شدن نام، بیژن نامدار زنگنه برای تصدی بر وزارتخانه نفت خبر داد.

منصور معظمی در مورد گزینه نهایی دولت روحانی برای وزارتخانه نفت به ایسنا گفت: گزینه نهایی آقای زنگنه است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت افزود: ان شاءالله مجلس شورای اسلامی نیز به آقای زنگنه رای اعتماد می دهند تا وی به عنوان وزیر نفت کار خود را آغاز کند.

معظمی همچنین با ابراز امیدواری برای موفقیت وزیر نفت تازه گفت: ان شاءالله آقای زنگنه نیز در این سمت موفق باشند.

ویژگی‌های وزیر نفت از زبان زنگنه

بیژن نامدار زنگنه پیش از این در مورد ویژگی‌های وزیر نفت دولت یازدهم با اشاره به این که هم اکنون صنعت نفت کشور با مشکل “سرمایه گذاری” و “بازار” روبرو است گفته بود: فردی که قرار است به عنوان وزیر نفت انتخاب شود باید بتواند مشکلات خارجی نفت را برای توسعه این صنعت به ویژه در بخش بالادستی نفت و گاز برطرف کند.

او با تاکید بر این که “افرادی باید وارد وزارت نفت شوند که حرفه‌ای و کار بلد باشند” تصریح کرد: “باید گروهبان‌هایی که الان سر کار می باشند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند.”

زنگنه در پاسخ به این سوال که این گفته شما به معنی انتخاب وزیر نفت از بدنه صنعت نفت است؟ گفت: نه، الان از بدنه کسی باقی نمانده است.

وزیر نفت دوره اصلاحات در مورد لزوم سابقه حضور وزیر نفت در صنعت نفت نیز اظهار کرد: اگر وزیر تازه نفت سابقه حضور در این صنعت را داشته باشد بهتر است اما الزاما نباید این گونه باشد.

وی ادامه داد: فردی که قرار است برای سمت وزارت نفت انتخاب شود باید مدیر ارشدی باشد که بتواند علاوه بر داشتن فهم و توان اجرایی خوب، فهم سیاسی هم داشته باشد.

زنگنه در مورد این که کمتر مدیری در کشور وجود دارد که علاوه بر داشتن توان اجرای و فهم سیاسی با صنعت نفت آشنا باشد تاکید کرد: “اصل مدیریت از شناخت صنعت نفت ضروری‌تر است.”

این وزیر اسبق نفت با اشاره به این که “در حال حاضر بعضی از اشخاصی که برای سمت وزارت نفت مطرح می‌شوند به درد این کار نمی‌خورند” گفت: تعداد بسیار بسیار اندکی می باشند که می توانند این کار را انجام دهند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.