گزینه های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از نگاه جلال زاده

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با این پیش بینی که بعد از تعطیلات نوروز از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رونمایی می‌شود، گفت که افرادی همچون آیت‌الله رئیسی، قالیباف، جهانگیری، ظریف و سید حسن خمینی در مظان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همیشه انتخابات چالش‌برانگیز بوده و نگاه تحلیلگران سیاسی در ماه‌های باقی‌مانده به زمان برگزاری انتخابات بر روی نامزدهایی است که خودشان را در معرض رای مردم گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: برخی از چند ماه قبل خودشان را در معرض نگاه مردم قرار داده‌اند که رسما سه نفر یعنی دهقان، سعید محمد و محسن رضایی اعلام کردند که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هستند و می‌خواهند در صحنه باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که نباید جامعه را سیاست‌زده کرد، افزود: هرچیزی زمان و موعد خود را دارد به نظرم باید روند انتخابات از سال جدید شروع شود ولی به هرحال برخی از همین الان کارشان را شروع کرده‌اند و حتی سفرهای استانی داشته‌اند برخی از نامزدهای احتمالی ستادهای استانی تشکیل داده و جلساتی برگزار می‌کنند. در این بین تعدادی از نامزدها را فیک می‌دانند کسانی که محبوبیتی در بین مردم ندارند و حتی ممکن است صلاحیت لازم را هم برای حضور در عرصه رقابت کسب نکنند، ولی به هر حال قانون فرصت را به آحاد مردم برای حضور در همه انتخابات داده و نمی‌توان این حق را از کسی سلب کرد.

جلال‌زاده با این پیش‌بینی که از بدنه دولت فعلی افرادی وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شوند، گفت: حزب اعتدال و توسعه بر روی یک گروه یا دو گزینه کار می‌کنند جریان اصلاحات هم در حال سنجش فضاست و با یکسری نامزدها در حال رایزنی هستند. جریان انقلابی و اصولگرا نیز مذاکراتی را انجام داده پس به طور کلی می‌توان گفت که هر دو جریان در حال انجام اقداماتی هستند.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز نام نامزدهای انتخاباتی شفاف شده و از آنها رونمایی می‌شود آن زمان است که مردم محک زده و براساس شرایط کشور داوطلب مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی درباره داوطلبان مطرح برای حضور در این رقابت‌های انتخاباتی گفت: آیت‌الله رییسی، آقای قالیباف و آقای قاضی زاده و نیکزاد دو نایب رییس مجلس و همچنین رستم قاسمی از کسانی هستند که در مظان داوطلبی انتخابات قرار دارند در مقابل آقای جهانگیری، ظریف، مرعشی، محسن هاشمی، سید حسن خمینی و جهرمی نیز در افکار عمومی به عنوان نامزد انتخابات مطرح هستند.

وی در پایان اظهار کرد: جریان متمایل به دولت و اصلاحات در حال وزن کشی و سنجش فضا هستند به هرحال بعد از تعطیلات وضعیت شفاف شده و مشخص می‌شود که چه کسانی و از چه جریانی نامزد انتخابات خواهند بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.