گستاخی وزیران خارجه اتحادیه عرب در حمایت از ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران

به گزارش پایگاه خبری “امارات الیوم”، وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در نشست غیر عادی خود از ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت کردند.

همچنین وزیران امور خارجه اتحادیه عرب سفر اخیر “محمود احمدی‌نژاد” رئیس جمهور اسلامی ایران به این جزایر را که سفر داخلی بوده، رد کرده و آن را نقض حاکمیت امارات قلمداد کردند.

در حالی که دولت امارات عربی متحده در اقدامی تحریک‌آمیز اعلام کرده که در نظر دارد با همکاری نیروهای موسوم به «سپر جزیره» مانوری را در خلیج فارس با عنوان “جزایر وفا” برگزار کند، وزاری خارجه اتحادیه عرب در بیانیه خود رزمایش نظامی ایران در این جزایر سه‌گانه را محکوم کرد.

دولت امارات عربی متحده اعلام کرده که در نظر دارد با همکاری نیروهای موسوم به «سپر جزیره» مانوری را در خلیج فارس با عنوان “جزایر وفا” برگزار کند.

ایران بر اساس اسناد تاریخی بارها جزایر سه گانه ایرانی را جزلاینفک اراضی خود دانسته و در عین حال آمادگی خود را برای رفع سوء تفاهمات با امارات اعلام کرده است.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از ادعای امارات مبنی بر اشغال جزایر سه‌گانه از سوی ایران را محکوم و تصریح کرده است: تعلق جزایر سه گانه به خاک ایران امری ثابت، لایتغیر و غیر قابل مذاکره است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.