گسترش روابط اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران/ منافع اقتصادی درگیر سیاست‌های دولتی نشود

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهای اروپایی در راستای پیگیری روابط اقتصادی خود با ایران، با بخش خصوصی همکاری می‌کنند، چرا که منافع اقتصادی را نمی‌توان درگیر سیاست‌های دولتی کرد.

” حسین معین‌آبادی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به تلاش شرکت‌های اروپایی برای ادامه تجارت با ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ قبل شریک اول اقتصادی کشورهای اروپایی همچون انگلستان و آلمان بوده است.

وی ادامه داد: قطع روابط اقتصادی و پیگیری ادامه تحریم‌های آمریکا به نفع کشورهای اروپایی نبوده و آسیب‌های جدی به اقتصاد این کشورها خواهد زد.

معین‌آبادی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیتی ژئوپلتیکی و استراتژیکی به عنوان دسترسی به دالان شمال و جنوب مطرح بوده، بنابراین افزایش تحریم‌های آمریکا فرصت‌های اقتصادی بسیاری را از کشورهای اروپایی گرفته است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های اروپایی و بخش خصوصی همواره براساس منافع متقابل و با ساز و کارهای منطقی، روابط متقابلی را با جمهوری اسلامی داشته و سود بسیاری از این روابط به هر دو کشور می‌رسد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی در راستای پیگیری روابط اقتصادی خود با ایران، با بخش خصوصی همکاری می‌کنند، چرا که منافع اقتصادی بخش خصوصی را نمی‌توان درگیر سیاست‌های دولتی کرد.

گفتنی است؛ با وجود محدودیت‌های وضع شده بر تجارت با ایران، بسیاری از کشورهای بزرگ انگلیسی، از طریق ترکیه و روسیه با ایران مشغول تجارت می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.