گسترش همکاری های بخش “آب و برق” سنگال و ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه سنگال با قائم مقام وزیر نیروی ایران دیدار و دربارهٔ گسترش همکاری های بخش آب و برق اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این دیدار که در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد،‌ اسماعیل محصولی با بیان اینکه وزارت نیرو و صنعت آب و برق ایران با تمام توانمندی در خدمت سنگال است، گفت: منتظر اعلام نیازهای مختلف سنگال هستیم تا شرکت های توانمند ایرانی را به شما معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: باید طرح های موردنیاز سنگال با ابعاد و ویژگی های فنی اعلام شود تا با توجه به نیازهای طرح ها، هیئتی با حضور اشخاص متخصص برای توافق به سنگال بفرستیم.

محصولی با بیان اینکه ما از گسترش روابط با سنگال حمایت و پشتیبانی می کنیم، گفت: ایران در تولید لامپ های کم مصرف کارخانه های متعددی دارد و هم برای ساخت کارخانه و هم تامین لامپ های کم مصرف، آماده خدمات رسانی به سنگال هستیم.

محصولی با تشریح وضع صنعت آب و برق در ایران، ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران را ۷۰ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: ایران در بحث ظرفیت نیروگاهی، رتبه ۱۴ جهان و در سدسازی رتبه چهارم جهان را دارد.

وی اظهار داشت: ایران در ساخت نیروگاه های حرارتی، سیکل ترکیبی و نیروگاه آبی تا ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده است.

قائم مقام وزیر نیرو بر لزوم گسترش همکاری ها با سنگال در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی و فنی تاکید کرد و گفت: با توجه به روابط خوب و دیرینه دو کشور در بحث احداث نیروگاه ها، خطوط انتقال برق، کنتور هوشمند و صدور مکانیزه قبض آماده همکاری با سنگال هستیم.

وی افزود: ۱۰ هزار مگاوات (حدود ۱۵ درصد) از ۷۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور به واحدهای برقابی اختصاص دارد و به خاطر متنوع کردن سبد انرژی به دنبال فناوری های نو، بادی، ژئوترمال و سایر انرژی های نو هستیم.

محصولی ابراز امیدواری کرد: این نشست به گسترش همکاری ها با سنگال منتهی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.