گسترش همکاری الجزایر با ایران در حوزه آهن و فولاد حیاتی است

سفیر الجزایر در ایران گفت: گسترش همکاری با ایران در حوزه آهن و فولاد برای الجزایر بسیار حیاتی است.

گسترش همکاری الجزایر با ایران در حوزه آهن و فولاد حیاتی است

به گزارش ممتاز نیوز، علی عروج در بازدید از کارخانه‌ی آهن و فولاد جهان ضمن آشنایی با ظرفیت‌های تولید در این کارخانه ابراز امیدواری کرد این مجموعه و همتایان الجزایری با هم همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید کشور الجزایر در تمامی زمینه‌های فولادی، اعم از سوله سازی و پروفیل یادآور شد: با این حال پاسخگوی نیاز داخل نیسیتم و به دنبال گسترش همکاری با کشورهای صاحب نام در این عرصه هستیم.

وی، از ناآشنا بودن فعالان اقتصادی دو کشور با ظرفیت‌های یکدیگر به‌عنوان بزرگترین مانع توسعه‌ی روابط اقتصادی یاد کرد و ادامه داد: قوانین الجزایر در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری بسیار انگیزه بخش و منعطف است و با توجه به توانمندی تولید کنندگان ایرانی، قطعا می‌توانند در الجزایر بسیار موفق عمل کنند.

عروج گفت: اکنون الجزایر برای تامین نیازهای داخلی خود به دنبال شناسایی ظرفیت‌های جدید است و قطعاً با پتانسیل موجود در ایران، شرکت آهن و فولاد جهان می‌تواند گزینه خوبی برای برقراری ارتباط باشد.

شرکت آهن و فولاد جهان با قدمتی ۶۰ ساله در موضوع فولاد و سازه‌های فلزی، تنها شرکت دارنده مجوز صادارت پروفیل های گالوانیزه در کشور تا سال ۹۹ بود و هم اکنون نیز سهمی ۷۰ تا۸۰ درصدی در تولید پروفیل‌های تقویتی از نوع گالوانیزه در کشور دارد.

این شرکت همچنین برای نخستین بار در کشور، خط تولید تمام اتوماتیک یراق آلات درب و پنجره را نیز تحت عنوان «شرکت سپهر یراق» آماده بهره برداری کرده است و ماهانه ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار دستگیره درب و ۴۵۰ هزار دستگیره پنجره را دارد.

اکنون بالای ۸۰ درصد یراق آلات مورد نیاز کشور وارداتی است که اتوماتیک بودن این کارخانه امکان رقابتی شدن محصولات تولیدی، را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.