گسترش و تجهیز کتابخانه ها از اهداف شورای شهر همدان است

به گزارش ایرنا ، ˈرضا غلامی خجسته ˈ روز سه شنبه در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از کتابخانه مرکزی همدان گفت : به روز بودن دانش و تکنولوژی ازدیگر نقش های کتابخانه در توسعه فرهنگی است .

وی با تاکید بر نقش فرهنگ کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی اظهارداشت : علم در دانشگاه تولید می شود و در کتابخانه ها پرورش یافته در جامعه به بار می نشیند.

وی تصریح کرد:کتابخانه ها همواره به دنبال یک هدف بوده و آن تعالی اندیشه بشریت است که از راه گردآوری ، مدیریت و اشاعه دانش و اطلاعات در جهت دست یافتن به این هدف گام بر می دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از کتابخانه ها به عنوان مراکز حفظ هویت فرهنگی و تاریخی سرزمین ها یاد کرد و گفت:کتابخانه ها همواره نقشی مهم و تعیین کننده در توسعه جوامع دارند

غلامی خجسته ، با اشاره به هجمه های فرهنگی بر علیه کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مقابله با این هجمه ها خاطرنشان کرد:گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و همچنین رونق کتابخانه ها درجامعه، موجب ارتقای فرهنگ شهروندی می شود.

وی اظهار داشت: تداوم جلسات با کتابخانه های عمومی شهر و رفع مشکلات آنها می تواند ، رونق بیشتر آنها را به دنبال داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین با اشاره به اهمیت مطالعه افزود: کتابخانه ها باید مکانی برای هم اندیشی علمی و فرهنگی باشند.

غلامی خجسته افزود : گسترش کتابخانه های عمومی موجب تحقق اهداف توسعه فرهنگی جامعه می شود و برای رسیدن به شاخص های توسعه فرهنگی توجه به گسترش و توسعه کتابخانه های عمومی بایستی سرلوحه برنامه های فرهنگی جامعه قرار گیرد.

خجسته ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان ،راه اندازی کتابخانه مرکزی همدان به صورت شبانه روزی و فعال شدن ۱۷ کتابخانه در سطح شهر را گامی موثر در افزایش فرهنگ کتاب خوانی دانست.

وی از آمادگی شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر تجهیز و تقویت کتابخانه های مشارکتی و کتاب خانه مرکزی همدان خبر داد و افزود: این آمادگی وجود دارد تا طی تفاهم نامه ای در محوطه کتاب خانه مرکزی فضای سبز ایجاد شود.

۵۷۵/۷۵۲۹

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.