گشایش سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در ساری

۳۰ شهریور – ۱۱:۰۴:۳۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در حالی در ساری آغاز به کار کرد که معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم گشایش این جشنواره از عدم حضور یک قصه‌گوی کانادایی در سومین جشنواره بین‌المللی اظهار تاسف کرد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، علی گنج‌کریمی گفت: اقدام نابخردانه‌ی سیاست‌مداران این کشور باعث شد تا از حضور یک قصه‌گوی رضوی محروم شویم.
وی تاکید کرد که شانیت و جایگاه فعالیت‌های فرهنگی بسیار بالاتر از فعالیت‌های سیاسی است و نباید این اقدام‌ها بر سر رویدادهای فرهنگی سایه بیندازد.
قرار بود یک قصه‌گوی کانادایی قصه‌ای با موضوع امام رضا(ع) در سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی بازگو کند که به دلیل اقدام دولت کانادا در قطع ارتباط با جمهوری اسلامی ایران امکان حضور این چهره‌ی فرهنگی در جشنواره فراهم نشد.
بر اساس این گزارش دبیر کمیته کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این خبر که از این پس جشنواره‌‌ی امام رضا(ع) توسط بنیادی به همین نام برگزار می‌شود یادآور شد که کانون با قدرت و قوت با این بنیاد همکاری خواهد داشت.
گنج کریمی خاطر نشان کرد که کارگروه کودک ونوجوان رضوی یک کارگروه منفرد و جدا از بدنه‌ی کانون نیست و در چارچوب  رویکردها و سیاست‌های کانون فعالیت می‌کند.
او یادآور شد که با انتخاب یک رابط رضوی برای این جشنواره در کانون هر استان کشور شاهد رشد کمی و کیفی آثار در سال جاری بوده‌ایم و این مایه‌ی مباهات ماست.
گنج‌کریمی در ادامه اظهار داشت که با پربارتر و غنی‌تر شدن آثار این جشنواره امکان استفاده از آن و انتشار این آثار از طریق شوراهای تخصصی معاونت تولید کانون نیز فراهم خواهد شد.
معاون تولید کانون تاکید کرد که درهای این حوزه به ویژه بخش‌های انتشارات، سینمایی و سرگرمی‌ها بر روی مربیان کانون باز است.
وی از انتشار ۳۰ عنوان کتاب از آثار مربیان کانون در مهرماه امسال خبر داد و گفت موج جدیدی از نویسندگان، تصویرگران و هنرمندان با این اقدام به جامعه ادبی و هنری کشور معرفی خواهد شد.
گنج کریمی تاکید کرد که کیفیت فعالیت‌ و آثارتولیدی با توجه به سابقه‌‌ی ۴۷ ساله فعالیت کانون هرگز با ورود استعدادهای جدید به این عرصه پایین نخواهد آمد و ما برای اعتبار و تلاش‌های نیروهای قدیمی کانون ارزش بالایی قایل هستیم.
بر اساس این گزارش در مراسم گشایش سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در ساری قاسم عزیززاده گرجی مدیرکانون استان مازندران  در سخنانی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، تکریم و تجلیل از صاحبان آثار قصه‌گویی در این حوزه و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با زندگی امام هشتم را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی توضیح داد که در دوره نخست این جشنواره ۸۸۰ در دوره دوم ۲۴۱۹ و در دوره‌‌ی سوم ۵۰۱۴ قصه در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است.
دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی در عین حال تشکیل ۸ کمیته فعال به ویژه تشکیل کمیته بین‌الملل و راه‌اندازی دبیرخانه فرعی جشنواره در شهر هرات افغانستان را از جمله مهمترین اقدام‌های انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره عنوان کرد.
عزیززاده گرجی توضیح داد که چندین جلسه کمیته بین‌الملل با حضور نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و روابط عمومی و بین‌الملل کانون برگزار شد و فراخوان ترجمه شده جشنواره به ۵ زبان به ۷۰ کشور جهان ارسال شد.
به گفته‌ی وی ۸ قصه‌گوی بین‌المللی و ۹ قصه‌گوی ایرانی در این جشنواره قصه‌های خود را برای حاضران طی روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور بازگو می‌کنند.
مدیرکانون استان مازندران همچنین گفت که در مرحله نخست ۱۶ داور در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال در هر بخش ۱۵ اثر را انتخاب کردند و در نهایت ۳ اثر از هر بخش به عنوان برگزیده انتخاب شد که جوایز آنان عصر روز ۳۰ شهریور اهدا می‌شود.
مجتمع کانون ساری در خیابان رودکی این شهر جنب پارک سنگ میزبان علاقه‌مندان به قصه‌گویی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۰۱۱۰۴۳۰۴۶۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.