گشت امنیت اخلاقی از یکشنبه در خیابانها/ آخرین قیمت مواد مخدر از زبان رئیس پلیس کشور

۲۱فروردین۱۳،

آغاز طرح های امنیت اخلاقی از ابتدای اردیبهشت، کاهش پنج درصدی تلفات نوروزی، تامین امنیت مناطق زلزله زده، احضار متولدان ۷۴ برای تعیین تکلیف دوران سربازی، مخالفت با راه اندازی کارناوال های غیرقانونی انتخاباتی و قتل ۱۹۳۲ ایرانی در سال ۹۱ مهمترین خبرهای پلیس در هفته جاری است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، اولین هفته کاری سال ۹۲ با اعلام نرخ جرایم سال ۹۲  از سوی رئیس پلیس کشور آغاز شد. آماری که از کاهش جرایم جنایی خبر می داد. وقوع ۱۹۳۲ قتل در سال ۹۱ اماری بود که از سوی سردار احمدی مقدم اعلام شد. آماری که براساس آن به ازای هر ۱۰۰ هزار ایرانی ۲٫۳ آنها براثر قتل جانشان را از دست می دهند و نسبت به سال ۹۰، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

تمهیدات پلیس برای انتخابات/ برپایی کارناوال بدون مجوز ممنوع

برگزاری انتخابات و تامین امنیت آن مهمترین سوالات نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی بود.  سردار احمدی مقدم در مورد انتخابات نظری متفاوت دارد و می گوید: این انتخابات از امن ترین انتخابات برگزار شده است. پلیس از کاندیدا ها می خواهد که تنش ایجاد نکنند و بر اساس دستورالعمل ستاد انتخابات کشور تبلیغات کنند. ما اجازه برگزاری هیچ گونه راهپیمایی، کارناوال و راهپیمایی بدون مجوز را نمی دهیم.

گشت ارشاد از یکشنبه در خیابانها

براساس گفته رئیس پلیس کشور از یکشنبه اول اردیبهشت ماه بار دیگر طرح های امنیت اخلاقی به اجرا در می آید. طرحی که قرار است به جای امنیتی کردن جامعه، مقوله امنیت را اجتماعی کند. این طرح امسال نیز به صورت فرهنگی و اجتماعی اجرا می گردد تا به جای تنفر مردم به ما توجه کنند.

مرگ ۱۱۳۶ نفر در نوروز

در حالیکه یک هفته از پایان تعطیلات نوروز می گذرد، پزشکی قانونی اعلام کرد از ۲۵ اسفندماه ۹۱ تا ۱۵ فروردین امسال ۱۱۳۶ نفر در تصادفات جانشان را از دست داده اند که استانهای فارس،اصفهان و خراسان رضوی رکوردداران بیشترین تلفات می باشند. این در حالی است که ۱۳ فروردین با ۸۴ کشته روزی بود که بیشترین تعداد مرگ های حوادث رانندگی نوروزی در آن اتفاق افتاد و پس از آن ۱۰ فروردین با ۷۰ و ۶ فروردین با ۶۸ نفر، روزهایی بوده اند که پس از سیزده بدر، بیشترین تعداد مرگ در آن ها اتفاق افتاده است.

تامین امنیت مناطق زلزله زده

روز سه شنبه ساعت ۱۶:۲۱ دقیقه بود که زمین بار دیگر در منطقه کاکی بوشهر لرزید. زلزله ای ۶٫۱ ریشتری که منجر به کشته وزخمی شدن بیش از ۸۵۰ هموطن شد. تامین امنیت مناطق زلزله زده یکی از دلنگرانی های آسیب دیدگان بود که به نقل از جانشین فرمانده نیروی انتظامی  با حضور نیروهای یگان امداد و ویژه در لحظات اولیه امنیت برقرار شد. ضمن اینکه بالگردهای پلیس نیز برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند. با حضور ماموران و همکاری مردم امنیت مناطق زلزله زده تامین شد.

آرم طرح ترافیک ۹۱ تا پایان فروردین

مسئولان شهرداری اعلام کرده بودند تمامی طرح های ترافیک سال ۹۲ واگذار شده و تعداد کمی از آنها باقی مانده است. اما پلیس که ۱۷ فروردین را زمان اجرای طرح های ترافیکی سال ۹۲ اعلام کرده بود خبر داد ارم های طرح ترافیک سال ۹۱ تا پایان اولین ماه سال تمدید شود. براین اساس تمامی آرم های طرح ترافیک سال ۹۱ تا روز ۳۱ فروردین اعتبار دارند.

 

توقیف ۵۷ هزار خودرو در نوروز

در نوروز برخورد با تخلفات اتفاق ساز در دستور پلیس قرار داشت. تخلفی که به نقل از مسئولان خط قرمز پلیس در نوروز بود. در طول ۱۲ روز فروردین براساس آخرین آمار اعلام شده پلیس، ۵۷ هزار خودرو متخلف ۷۲ ساعت توقیف شدند. خودروهایی که به نقل از رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور دو تخلف اتفاق ساز را همزمان مرتکب شده بودند.

پراید رکورددار تلفات سفرهای نوروزی

نوروز نیز به پایان رسید. نوروزی که در آن ۱۱۳۶ مسافرش دیگر به بازنگشتند. سفرهایی که استان مازندران رکورد بیشترین سفر را به نام خود ثبت کرد. سفرهایی که به نقل از رئیس پلیس راهور بیشترین تصادف های آن در استان های فارس، اصفهان و مرکزی رخ داد. میانگین سنی رانندگانی که دچار تصادف شده اند نیز ۳۶ سال بوده است این در حالی است که میانگین سنی رانندگانی که خودروی آنها واژگون شده ۴۰ سال و رانندگانی که مرتکب تخلف سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ شده اند ۳۰ تا ۴۰ سال است البته بیشتر رانندگانی که مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز شده اند نیز زیر ۳۰ سال سن دارند.

به گفته سردار مومنی پراید در نوروز بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده است.

آخرین قیمت های مواد مخدر

افزایش قیمت مواد مخدر در افغانستان، افزایش قیمت دلار در ایران و بالا بودن ریسک انتقال مواد از مرز سبب شد که قیمت مواد مخدر در کشور افزایش یابد. امروز هر کیلو تریاک به نقل از رئیس پلیس کشور  از هفتصد هزار تومان در دو سال قبل به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد. البته هروئین نیز از کیلویی ۳ میلیون تومان به ۱۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این در حالی بود که قیمت شیشه نیز از ۵ میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این افزایش قیمت در افزایش وقوع سرقت های خرد تاثیر دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.