گفتمانی موثر است که بر پایه قانون اساسی و اصل ولایت فقیه باشد

۲۱ آبان ،

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی گفت: گفتمان در صورتی موثر است که بر پایه قانون اساسی و اصل ولایت فقیه باشد.

رضا پورایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، افزود: گفتمان باید در حقیقت یک سری از اصول‌ها را رعایت کند و در صورتی می‌تواند موثر باشد که اشخاص به قانون اساسی و به اصل ولایت فقیه معتقد و دلسوخته انقلاب باشند.

وی گفت: نخبگان جزو پیشاوران فکری جامعه می باشند، بنابراین باید بحث نخبگی را متفاوت عنوان کنیم، به گونه‌ای که باید دانست هر نخبه نظریه پرداز نیست و ممکن است یک فرد برجسته از نظر علمی باشد ولی از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نخبه نباشد.

پورایمانی در ادامه با بیان تعریفی از نخبه، تصریح کرد: نخبه کسی است که علاوه بر روشن فکری، از مدیریت اجتماعی، فرهنگی و دیگر مدیریت‌ها اطلاع داشته باشد و در این صورت است که گفتمان این اشخاص در جامعه موثر خواهد بود.

وی افزود: نخبه را باید فردی بدانیم که اهل مطالعه، تحقیق و داشتن آگاهی‌های کافی در مسائل مورد نظر باشد و در این صورت این اشخاص به سبب استعداد و معلومات می‌توانند راه‌حل‌های خوبی را ارائه کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی اظهار کرد: نخبگان دستگاه‌های اجرایی بیش از هر چیری باید سعی در ارتقا مدیریت، خدمات و کیفیت محصولات و کاربری حوزه خود داشته باشند و باید بتوانند هر روزه راه‌حل‌های تازهی برای پویایی مجموعه خود ارائه دهند.

وی در پایان گفت: دانشگاه‌ها و مسوولین استانی باید در اتاق‌های فکر بر نظریه‌پردازی و اندیشه‌های برتر توجه کنند و باید در نظر داشت که این ایده‌ها عملی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.