گفته بود که برمی‌گردم

۱۴م آذر ،

جام جم آنلاین: همیشه آخر حرف‌هایش می‌گفت «برمی‌گردم»، اما یک روز رفت و دیگر برنگشت. عروسک دهان‌گشادی که سنجد نام داشت با جنب و جوش و تکیه کلام‌هایش بین بچه‌ها محبوب شد. او یک تفاوت بزرگ با دیگر عروسک‌های همسن و سالش داشت.

سنجد بر خلاف عروسک‌هایی که داخل استودیو می‌نشستند، از آن چاردیواری بیرون می‌آمد و با بچه‌ها کوچه و خیابان هم صحبت می‌شد.

سنجد با زبانی کودکانه از بچه‌ها سوال می‌پرسید و همنشین بازی‌هایشان می‌شد. در مجموعه‌هایی که او حضور داشت دیگر خبری از داستان‌پردازی نبود بلکه او خودش محور یک قصه می‌شد و ماجرایی را شکل می‌داد.

این عروسک که در سال ۷۲ متولد شد، حالا قرار است با یک برنامه جدید با عنوان «سنجد خبرنگار» به تلویزیون بازگردد.

سنجد در قالب نمایش و گزارش به موضوعاتی مانند بهداشت و تغذیه می‌پردازد و در هر قسمت نیز متناسب با موضوع برنامه دو بازیگر مهمان سنجد خبرنگار می‌شوند. این برنامه کاری از گروه کودک شبکه دو سیماست.

برنامه سنجد خبرنگار که در یکصد قسمت ده دقیقه‌ای برای شبکه دو ساخته می‌شود، بتازگی وارد مرحله پیش تولید شده و قرار است برای پخش در دهه فجر آماده شود.

در سری جدید سنجد، امیر سلطان‌احمدی (بازیگر) به عنوان خبرنگار در کنار این عروسک حضور دارد.

نگار استخر هم که یک تنه عروسک‌گردانی و صدا پیشگی سنجد و اجرای برنامه را انجام می‌دهد، همراه همیشگی سنجد خواهد بود.

«خاله نگار» بچه‌ها آنقدر هنرمندانه به این عروسک جان می‌بخشد که بینندگان سنجد را به عنوان یک شخصیت مستقل از مجری می‌پذیرند.

او در زمانی که سنجد پخش می‌شد با این عروسک برنامه‌های بچه‌های این محله و اون محله و سفرهای سنجد را ساخت و به گوشه و کنار ایران سر زد.

سنجد در زمان پخش آنقدر مشهور شده بود که حتی از برخی برنامه‌ها مثل جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان اصفهان هم برای بچه‌ها گزارش تهیه می‌کرد.

نگار استخر در دورانی که دانشجوی تئاتر بود، اجرای این برنامه را به تهیه کنندگی امیر فیضی پذیرفت و حالا بعد از ۱۹ سال می‌خواهد در کنار یک تهیه‌کننده دیگر خاطره خوش این عروسک را زنده کند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم نسخه ۹۱ سنجد با نسخه دهه ۷۰ آن چه تفاوت‌هایی دارد. سنجد این بار باید با کودکانی سخن بگوید که مدرن‌تر می باشند و درک تازه‌ای از دنیای اطرافشان دارند.

احسان رحیم‌زاده -‌ گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.