گفته های عراقچی از دیدارش با وندی شرمن معاون جان کری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کاهش سطح غنی سازی اورانیوم و پذیرش پروتکل الحاقی منع گسترش تسلیحات اتمی

روز قبل و در حاشیه مذاکرات، عباس عراقچی و وندی شرمن، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به مدت یک ساعت دیدار و گفتگو کردند دو طرف گفته‌اند که محور گفتگوها در این ملاقات، “رفع نگرانی‌ها” نسبت به برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بوده است

خبراقتصادی:عباس عراقچی به خبرگزاری کیودو گفته است که ملاقات او با معاون وزیر امور خارجه آمریکا “جدی و مثبت” بوده و در آن موضوعات مشخصی مطرح شده است.

روز قبل و در حاشیه مذاکرات، عباس عراقچی و وندی شرمن، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به مدت یک ساعت دیدار و گفتگو کردند. به گزارش منابع خبری، دو طرف گفته‌اند که محور گفتگوها در این ملاقات، “رفع نگرانی‌ها” نسبت به برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بوده است. روزنامه گاردین چاپ لندن به نقل از “منابع وزارت خارجه آمریکا” نوشته است که هیات نمایندگی آن کشور در ژنو شامل کارشناسان اقتصادی و تجاری نیز هست که می‌تواند نشانه آمادگی آمریکایی ها برای بررسی مساله تحریم ایالات متحده علیه برنامه اتمی ایران باشد.

پیشنهاد ایران

همچنین عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران تأیید کرده است که کاهش سطح غنی سازی اورانیوم و پذیرش پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی، بخشی از “گام پایانی” در پیشنهاد ایران است.

دیدار با نماینده روسیه

عباس عراقچی و سرگئی ریابکوف، معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه هم دوبار با هم ملاقات داشته اند.

دیدار با نماینده بریتانیا

عباس عراقچی گفته است که مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و دیگر عضو هیات اعزامی جمهوری اسلامی به ژنو، امروز با سایمون گس، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه بریتانیا و سفیر پیشین این کشور در ایران، دیداری دوجانبه دارد. آقای عراقچی گفته است در این دیدار موضوع هسته‌ای و روابط دوجانبه بریتانیا و ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما افزوده است برای رسیدن روابط ایران و بریتانیا به سطح عادی “باید مشکلات حل شود.”


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.