گفتگوی مفصل با «علی لهراسبی» پس از یک سال ممنوع الکاری

۱۱اردیبهشت،

علی لهراسبی

علی لهراسبی

موسیقی ایرانیان – مصطفی امامی: یک سال و نیم پیش بود که علی لهراسبی آلبوم «تصمیم» را روانه بازار کرد. آلبومی که اگرچه موفق ترین آلبوم آقای لهراسبی بود، اما حواشی بسیاری برای او به همراه داشت و در نهایت سبب  ممنوع الکاری او شد. لهراسبی در این مدت بسیار کم راضی به گفت و گوی مطبوعاتی شده و ترجیح داده بی سرو صدا به فعالیت های خود ادامه دهد. او در گفت و گو با ما سکوت چند ماهه اش را شکسته و در مورد اتفاقات بعد از آلبوم «تصمیم»، اختلافش با برج میلاد و کنسرت و آلبوم تازهش صحبت های جالبی انجام داده است.

 حدود دو سال بود که در برج میلا حضور نداشتی، سببش چه بود؟

یک سری اختلاف نظرها بین ما و مسولین قبلی برج میلاد وجود داشت که با حضور مدیریت تازه، این مشکلات حل شد و امیدوارم در این اتفاقات خوب ادامه داشته باشد.

این اختلاف نظرها در چه موردی بود؟

در هر صورت اگر بخواهی کار هنری را به شکل کامل و حرفه ای دنبال کنی، خواسته یا ناخواسته دچار حاشیه خواهی شد. البته من شخصاً همیشه سعی کرده ام از حواشی فرار کنم اما در این دو سال اخیر، یک سری حواشی به سراغ من آمد. ماجرای شادمهر عقیلی یک طرف، ماجرای برج میلاد و مسائل دیگر هم طرف دیگر که البته خوشبختانه این مسائل یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است.

من هنوز متوجه مشکلت با برج میلاد نشدم…

یک سری اختلاف نظر در مورد سیستم صوتی سالن بین ما وجود داشت که خوشبختانه سیستم ها تغییر کرد و امروز می توان به جرات گفت سالن همایش های برج میلاد، به لحاظ کیفیت بهترین سالن ایران است. در هر صورت طی جلسه ای که با مدیریت تازه برج داشتیم، سوء تفاهماتی که وجود داشت حل شد و اگر اتفاق خاصی نیفتد کنسرت های تهرانم را در برج میلاد پیگیری خواهم کرد.

قبل از اینکه به دیدار شادمهر بروی، یکی از کم حاشیه ترین خواننده های کشور بودی! بعد از ماجرای شادمهر یک سری مسائل مثل ممنوع الکاری برایت اتفاق افتاد. اگر الان به دو سال قبل برگردی، بازهم با شادمهر همکاری می کنی؟ فکر می کنی همکاری با شادمهر به ممنوع الکاری می ارزید؟

من دنبال ارزش ماجرا نبودم و اصلاً فکر نمی کردم که این همکاری سبب ممنوع الکاری ام شود. شادمهر دوست یک روز و دو روز من نیست و وقتی ایران بود با هم دوست بودیم. در هر صورت او هنر بی نظیری دارد همه ما به این موضوع واقفیم. به هرحال من ترجیح می دهم یک مقدار از حاشیه فاصله بگیرم چون این حواشی به اصل کارم لطمه می زند. آلبوم «تصمیم» فقط یک هفته در بازار بود و از نظر توزیع با مشکل رو به رو شد. بهترین موقعی که می توانستم کنسرت هایم را برگزار کنم، بعد از انتشار یافتن آلبوم بود که متاسفانه شش ماه ممنوع الکار بودم.

چرا آلبوم تازهت را منتشر نمی کنی؟ فکر نمی کنی یک مقدار فاصله بین «تصمیم» و آلبوم بعدی طولانی شده؟

آلبوم دادن کار آسانی نیست. آلبوم از یک سری قطعه تشکیل شده که هم باید خودشان به تنهایی قطعات خوبی باشند و هم وقتی در کنار هم قرار می گیرند، یک مجموعه خوب و منسجم را شکل دهند. من همین الان به جرات می گویم که بالای ۲۰ تراک آماده دارم ولی اینکه کدام تراک ها می تواند در آلبوم اتفاق خوبی ایجاد کند، موضوع مهمی است. من مدام در حال کار و مشورت هستم و امیدوارم اتفاق خوبی برای آلبوم بعدی بیفتد.

«تصمیم» سبب شد توقعات ازعلی لهراسبی افزایش پیدا کند. برای آلبوم بعدی چه برنامه ای داری که بتوانی کیفیت آلبوم قبلی را حفظ کنی؟ در این آلبوم با چه کسانی همکاری  خواهی داشت؟

من همیشه در آلبوم هایم با اسم های تازه کار می کنم. در این آلبوم هم این اتفاق خواهد افتاد و در کنار آن اسامی بزرگی مثل بهروز صفاریان و محسن یگانه، مرتضی پاشایی و شهاب اکبری هم حضور دارند.

محسن یگانه در آلبوم چه نقشی دارد؟

محسن در آلبوم تازه نقش بسیار پر رنگی دارد و از ترانه، ملودی و تنظیم های او استفاده خواهیم کرد.

هوادارانت باید منتظر چه سورپرایزی در کنسرت ۱۵ اردیبهشت ات باشند؟

آن هایی که به کنسرت من آمده اند می دانند که کنسرت علی لهراسبی، کنسرت پر انرژی و اکتیوی است. سورپرایزهای جالبی در این کنسرت داریم که در کنسرت های قبل نداشتیم. امیدوارم بتوانیم شب خوبی را برای حضار در سالن ایجاد کنیم.

با حمید حامی مصاحبه ای داشتیم که او در این مصاحبه به ما گفت، موسیقی پاپ آبروی مردم ایران را برده،به عنوان یکی از خوانندگان فعال در این عرصه،  چه نظری در مورد این اظهار نظر دارید؟

با تمام احترامی که برای حامی قائل ام باید بگویم نظر من این نیست. شاید بسیار از چیزهایی که در موسیقی پاپ وجود دارد، باب میل من نباشد اما باید این را قبول کنیم که روند ملودی و تنظیم و ترانه ها به طور ناخواسته از روند کلی جامعه پیروی می کند و این چیزی است که دست من و شما نیست. معضل بزرگ ما شعر و ترانه است. فکر می کنم اگر ترانه سراهای ما یک مقدار از خودشان انعطاف نشان دهند، می توانند ترانه ها را به ذائقه مخاطب امروز موسیقی نزدیک کنند.

عادت داشتیم که تو را در مقام خواننده تیتراژهای تلویزیونی ببینیم، مدتی است که در این زمینه کمرنگ شده ای، سبب خاصی دارد؟

در ایران، وقتی یک نفر در زمینه خاصی به موفقیت می رسد، همه به سراغت می آیند. اگرشما بیایید و مرتب از علی لهراسبی که در زمینه تیتراژ موفق بوده، استفاده کنید؛ کار بزرگی انجام نداده اید. اگر آدم تازهی را معرفی کنید و بتوانید از او به یک اثر شنیدنی برسید، هنر کرده اید. در هر صورت من در این مدت اخیر تقریباً از اکثر سریال های تلویزیونی پیشنهاد داشته ام اما خودم تصمیمی در زمینه تیتراژ خوانی ندارم و اگر پیش بیاید، سالی یک بار این کار را انجام خواهم داد. سال قبل تیتراژ سریال «خداحافظ بچه» را خواندم و امسال هم به احتمال بسیار تیتراژ سریال ماه رمضان یکی از شبکه ها را برعهده خواهم شد.

منبع: تماشا/ بازنشر از موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.