گفت‌وگوی تلفنی ظریف و داود اوغلو دربارهٔ به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزرای امور خارجه ایران و ترکیه چهارشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلفنی، موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلفنی، موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در نفی به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی، هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را قویاً محکوم کرد و اظهار داشت: چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، قطعاً توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام شده است که در عمل نشان داده‌اند از هیچ جنایتی رویگردان نمی‌باشند.

وی درخصوص ادعای بعضی رسانه‌های غربی مبنی بر وارد کردن اتهام به دولت سوریه برای استفاده از این سلاح‌ها، گفت: چگونه در حالی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند و دولت این کشور با تسلط در حال عقب راندن تروریست‌ها می‌باشد، دست به چنین اقدامی می‌زند، و لذا این عمل جنایتکارانه توسط گروه‌های تروریستی انجام گرفته که منافع آنها در گرو تشدید بحران در سوریه و بین المللی کردن آن است.

ظریف با اشاره به محکومیت این اتفاق توسط دولت سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت سوریه برای بررسی جوانب مختلف این موضوع است.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این تماس با ابراز نگرانی از به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه، خواهان روشن شدن صحت و سقم و ابعاد این موضوع و ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دو کشور برای جلوگیری از گسترش بحران در سوریه شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.