گفت‌وگوی تلفنی معاون اول رییس جمهور با استانداران استان‌های درگیر با کرونا

معاون اول رییس جمهور امروز (پنجشنبه) در تماس‌های تلفنی با استانداران استان های تهران، قم، البرز، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان در جریان آخرین وضعیت این استان ها در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد جان باختگان و بهبود یافتگان، نیازها، اقدامات پیشگیرانه و وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار گرفت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، جهانگیری در این گفت‌وگوهای تلفنی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و فعالیت استانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در چارچوب سیاست‌ها و برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اجرای بخشنامه‌ها و مصوبات این ستاد، ‌ با بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، بر آگاه سازی، آموزش، اطلاع رسانی بموقع و نیز استفاده از توان همه دستگاه ها بویژه سازمان های مردم نهاد و رسانه ها برای افزایش سطح بهداشت فردی و عمومی به عنوان اصلی ترین روش مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت با کمک همه نهادها در تلاش است تا نیازمندی ها و امکانات مورد نیاز همه مناطق کشور برای مقابله با این بیماری را تامین کند، از استانداران خواست تا با شناسایی و بسیج امکانات همه دستگاه ها ضمن رسیدگی به وضعیت مبتلایان، مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند.

معاون اول رییس جمهور ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی که در گوشه و کنار کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، اظهار داشت: در مقطع حساس کنونی باید از خدمات همه نیروها و کسانی که برای رفع کمبودها و نیازهای روزمره مردم در بخش های مختلف تلاش می کنند، تشکر کرد.

جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی و برخورد با سودجویان و متخلفانی که با احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم، نظام سلامت کشور را هدف قرار داده‌اند، گفت: استانداران باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا ضمن معرفی این افراد به مراجع قضایی آرامش در بازار محصولات بهداشتی و درمانی ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همبستگی اجتماعی و اراده ملی و امید به آینده کشور از این بحران به سرعت عبور کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نظیر استقرار افراد در منازل و پرهیز از سفرهای درون شهری و برون شهری، خواستار مدیریت صحیح و برنامه ریزی برای کاهش ترددها شد.

استانداران تهران، قم، البرز، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان نیز در این مکالمه‌های تلفنی ضمن ارایه گزارشی از آخرین اوضاع و برنامه های اجرا شده برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، به تشریح اقدامات خود در زمینه تجهیز مراکز درمانی، اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهره گیری از ظرفیت های نهادهای نظامی و سازمان های مردم نهاد را بیان کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.