گفت‌وگوی فیفا با کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران؛ “کشاورز در گذر وقت”

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

56-124.jpg

در آستانه دیدار تیم ملی فوتسال ایران برابر کلمبیا، پایگاه اینترنتی فیفا گفت‌وگوی متفاوتی را با محمد کشاورز، کاپیتان تیم ایران ترتیب داده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش تفسیریی که پایگاه اینترنتی فیفا در آستانه بازی ایران و کلمبیا منتشر نموده آمده است: “وقتی سعید رجبی شیرازی برنده کفش طلای جام جهانی فوتسال ۱۹۹۲ به ایران کمک نمود تا رتبه چهارم جام جهانی را کسب کند، محمد کشاورز فقط ۱۰ سال سن داشت. اکنون پس از دو دهه از آن موفقیت تاریخی، محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران پس از موفقیت در گروه دوم جام جهانی فوتسال در تایلند درصدد تکرار شکوه قبل با تیم جوان شده ایران است.

تاریخ همیشه برای فوتسال ایران یکنواخت نبوده است. سه دوره پس از آن اتفاق تاریخی در جام جهانی ۱۹۹۲ تیم ملی فوتسال ایران نتوانست از گروهش در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی صعود کند تا این‌که در جام جهانی برزیل در سال ۲۰۰۸ با صعود از گروه خود فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به ایتالیا از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

کشاورز به پایگاه اینترنتی فیفا گفت: فوتسال ایران از سال ۲۰۰۴ مراحل بازسازی را در دستور کار خود قرار داده و امیدوار است ثمره این بازسازی را با نتیجه خوب در تایلند بگیرد.

این مدافع ۳۰ ساله که سال پیش بهترین فوتسالیست آسیا شناخته شد گفت: تیم ما در شرایطی هستیم که مدام در حال پیشرفتیم. ما در سال ۲۰۰۴ از گروه خود صعود نکردیم اما در سال ۲۰۰۸ عملکرد بهتری داشتیم و توانستیم به مرحله‌ی بعد صعود کنیم. کم‌کم در حال پیشرفت هستیم و امیدوار هستم در تایلند بهتر از برزیل بازی کنیم.

کشاورز در جام جهانی ۲۰۰۴ در ترکیب ایران بازی نکرد اما او خاطرات بسیاری از جام جهانی برزیل دارد که البته همه آنها خاطرات خوب نمی باشند. او در بازی برابر اوکراین اخراج شد تا بازی حساس و تعیین‌کننده برابر ایتالیا را از دست بدهد.

چهار سال بعد، تلخی این خاطرات برای محمد کشارز کمی از بین رفته است. کشاورز در این‌باره به پایگاه اینترنتی فیفا گفت: این بدترین اتفاق دوران فوتسالی من بوده است. چیزی بدتر از اخراج در آن بازی را نمی‌توانم به یاد بیاورم. باید بهترین عملکردم را در تیم ملی بروز دهم و دیگر مرتکب چنین اشتباهی نشوم.

البته همین خاطرات خوب و بد سبب شده است تا این مدافع از تجربه‌ی بالایی برخوردار باشد تا به بازوبند کاپیتانی تیم ایران هم برسد. کشاورز که در بازی با اسپانیا مامور مهار توراس بهترین بازیکن ماتادورها بود در پاسخ به سوالی که چرا ایران برابر تیم‌های قوی خوب ظاهر می‌شود اما برابر تیم‌های ضعیف خیر، پاسخ داد: این‌طور نمی باش که تیم فوتسال ایران فقط برابر بزرگان استاندارد بازی خود را نشان دهد بلکه هدف در بازی برابر پاناما و مراکش کسب ۳ امتیاز بود که به آن دست یافتیم نه چیز دیگر.

کشاورز درباره‌ی بازی با کلمبیا که فردا برگزار می‌شود، گفت: بازی سختی در پیش داریم چون بسیار از این تیم اطلاعات نداریم و تا کنون با آنها بازی نکرده‌ایم اما آن‌چه می‌دانم این‌که بهترین عملکردمان را در این دیدار ارایه خواهیم نمود تا به روند خود در این مسابقات ادامه دهیم. اگرچه هدف حضور در نیمه‌نهایی با تیم فوتسال ایران است.

کشاورز درباره‌ی عملکرد خود در مسابقات جام جهانی نیز اظهار نمود که از عملکردش در همه بازی‌هایی که در جام جهانی تا کنون انجام داده است رضایت دارد و امیدوار است در سومین حضور خود در این مسابقات بهترین نتیجه را کسب کند.

کشاورز هم‌چنین ادامه داد: من مدت بسیاری با تیم بودم و همیشه با تمرین‌های بسیار سعی نمودم بهترین بازیکن ایران باشم. موفقیتی که ما در تایلند به دست بیاوریم نتیجه ۸ سال تلاش ما خواهد بود.

محمد کشاورز ۱۰ ساله هیچ‌گاه شاید فکر این همه موفقیت را در بچگی نمی‌کرد و اکنون امیدوار است تا جایی که ممکن است در تایلند به مراحل پایانی صعود نمایند.”

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.