گفت وگوی اخصر ابراهیمی با مقام های سعودی درباره بحران سوریه

به گزارش ایرنا مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل روز جمعه گفت: اخضر ابراهیمی که برای گفتگو با رهبران منطقه خاورمیانه در عربستان بسر می برد، با ملک عبدالله شاه عربستان دیدار و درباره وضعیت سوریه گفتگو کرد.

وی افزود: در این دیدار دو طرف بر توقف خشونت ها در سوریه تاکید کرده و خواستار ارسال کمک های انسانی به مردم آن کشور شدند.

در این دیدار تاکید شد که راه حل سوریه باید دیپلماتیک بوده و از طریق نظامی نمی توان از بحران کنونی خارج شد.

به گفته نسیرکی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه همچنین با وزیر امور خارجه عربستان نیز دیدار کرده و درباره وضعیت سوریه و نقش عربستان در بحران آن کشور گفتگو کردند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین بر ادامه کمک های سازمان ملل به آوارگان سوریه در اردن و لبنان تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، کمک های بیشتری برای آوارگان سوری ارسال شده است.

اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری شهریور ماه گذشته به دنبال کناره گیری کوفی عنان به نمایندگی سازمان ملل در بحران سوریه تعیین شد.

کوفی عنان نماینده سازمان ملل در بحران سوریه مسول نظارت بر طرح شش ماده ای شورای امنیت برای توقف خشونت ها در سوریه بود که ماه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

اخضر ابراهیمی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که به منطقه خاورمیانه سفر کرده و پس از آن دوباره شورای امنیت را در جریان نتایج گفتگوهایش در خاورمیانه قرار خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل در یک سال گذشته به دلیل اختلاف نظر میان روسیه و چین با آمریکا، فرانسه و انگلیس بر سر بحران سوریه دچار دودستگی شدیدی بوده است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند بحران سوریه مهندسی شده از سوی غرب برای سرنگونی دولت بشار اسد به عنوان محور مقاومت در مقابل رژِیم صهیونیستی است که بعد از شروع بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه در وضعیت بسیار شکننده ای بسر می برد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.