گلایه از نحوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها/ ضرورت ایجاد نظام اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها

4-3.jpg

رییس دانشگاه بوعلی‌ سینا همدان تاکید کرد: با توجه به افزایش ظرفیت دکتری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم باید ملزومات آن از جمله خوابگاه، آزمایشگاه و دیگر تجهیزات را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زلفی‌گل در نشست امروز روسای دانشگاه‌ها که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، از نحوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گلایه کرد و گفت: رتبه‌بندی باید بر اساس سرانه و شاخص‌های مختلف باشد. برای مثال دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های علم و فناوری رتبه‌بندی شوند، نه عضو هیات علمی.

نظام ملی نوآوری و اقتصاد مقاومتی ایجاد شود

همچنین همدانی گلشن رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها، گفت: برای تحقق این امر نیاز است هزینه‌های غیرضروری در دانشگاه‌ها کاهش یابد.

همدانی گلشن خواستار ایجاد نظام ملی نوآوری، نظام اقتصاد مقاومتی و طرح جامع و نظام‌مند تحول دانشگاه اسلامی شد و گفت: علاوه بر اینکه باید رشد علم و فناوری در دانشگاه‌ها افزایش یابد، نباید هیچ‌گونه خللی در مباحث فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها رخ دهد.

وی افزود: هنوز از تمام ظرفیت دانشگاه‌ها مثل اساتید و آزمایشگاه‌ها استفاده نکرده‌ایم.

تسهیل پذیرش دانشجوی آزاد

به گزارش ایسنا، افشارچی رییس دانشگاه زنجان نیز خواستار تسهیل پذیرش دانشجوی آزاد و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه شد.

افشارچی همچنین خواستار ایجاد کمیسیون عطف استانی شد و در عین حال گفت: شرایط به گونه‌ای فراهم شود که پروژه‌های ملی مصوب علاوه بر دانشگاه‌های بزرگ به دانشگاه‌های شهرستان نیز داده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر رضوانی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز ضمن اشاره به ارائه ۱۰۰ درصدی خوابگاه به دانشجویان به ویژه دختران در این دانشگاه، به افزایش هزینه سوخت دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه گاز نداریم، این امر باعث شد دو میلیارد تومان صرف هزینه سوخت کنیم، بدون اینکه این رقم در بودجه دیده شده باشد.

وی در پایان از درآمد اختصاصی ۱۰ میلیاردتومانی این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.