گلایه از قطعی برق، آب و بسته بودن مغازه‌ها و جاده‌ها در برخی مناطق برف گرفته گیلان

ایسنا/گیلان سه روز از بارش ۷۰ سانتیمتری تا یک و نیم متری برف در استان گیلان گذشته و با این وجود هنوز برق مناطقی در شهر رشت، مرکز استان گیلان قطع است. لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، آستانه، فومن، رودسر، لنگرود از شهرستانهایی هستند که بیشترین تاثیر را از برف سنگین گرفته‌اند و زندگی در آن طاقت فرسا شده است.

 به گفته یکی از مخاطبان ایسنا در مناطق برف گرفته گیلان، برق  و آب بسیاری از بخشها و روستاها در گیلان وصل نشده و مردم با آب کردن برف روزگار می‌گذرانند. در این میان برخی فروشندگان از این وضعیت سوء استفاده کرده و برخی کالاها را به سه برابر قیمت در مناطق گرفتار در برف سنگین به فروش می‌رسانند.

فرحناز سعیدی، یکی از شهروندان لاهیجان به خبرنگار ایسنا گفته در حال گذراندن روزهای سخت هستند؛ هم اینک برق و آب در این منطقه وصل شده اما هنوز شرایط پایدار نیست چرا که آب گل آلود و سیاه و فشار آب کم است؛ او همچنان برف برای مصرف آب می کند و مغازه ها در محله زندگی این شهروند همچنان بسته هستند.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در رودسر نیز گفته برق در این منطقه نیز قطع است؛ تردد ها بسیار کم و مغازه ها بسته هستند.

بر طبق آخرین گزارش مدیریت بحران گیلان ۳۵ درصد راه‌های روستایی بازگشایی شده و وعده داده اند این درصد را تا پایان روز به ۵۵ درصد برسانند. علاوه بر آن دوسوم روستاهای استان همچنان فاقد برق هستند و  همین عامل سبب شده آبرسانی مناطق درگیر با برف با مشکلات عدیده مواجه شود.

بازگشایی ۳۵ درصدی معابر روستایی گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از اعزام ۲۵۲ تیم راهداری جهت بازگشایی معابر روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از راه های روستایی بازگشایی شده است.

رضا اسلامی در گفت وگو با شبکه خبر  با بیان اینکه از امروز عمق نفوذ اکیپ های راهداری استان و استان های همجوار را به طرف روستاها بردیم، تصریح کرد: به زودی راه های دسترسی به روستاها را برفروبی خواهیم کرد و در حال حاضر ۳۵ درصد از راه های روستایی بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ادامه داد: سعی می کنیم تا پایان امروز بازگشایی معابر روستایی را به ۵۵ درصد برسانیم.

وی از اعزام ۲۵۲ تیم راهداری جهت بازگشایی معابر روستایی خبر داد و گفت: به محض رفع انسداد راه ها به مشکلات برق رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: با اعزام نیروهای عملیاتی استان های تهران، آذربایجان، مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، البرز، مرکزی، همدان و لرستان به گیلان روند رفع مشکلات راه در استان تسریع می یابد.

شریان‌های اصلی گیلان باز اما ترافیک آهسته است

سرهنگ محمدپور، رئیس پلیس راه گیلان در حاشیه جلسه ستاد بحران گیلان در جمع خبرنگاران گفت: شریان‌های اصلی گیلان باز اما ترافیک آهسته است.

شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران گیلان در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی گیلان، اظهار کرد: در محور قزوین به رشت شاهد کندی ترافیک هستیم که به دلیل عرض کم راه اجازه ورود و سرعت بیشتر خودروها را نمی‌دهد به همین علت در این محور شاهد پسزدگی خودروها هستیم.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: طی دو روز گذشته متاسفانه برخی از رانندگان فاقد زنجیر چرخ بودند که مشکلاتی را برای خود و دیگر مسافران ایجاد کردند، از مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل انتظار داریم که تجهیزات فنی و زمستانی این خودروها را بررسی کنند.

بازگشایی کلیه محورهای گیلان ظرف چهار روز آینده

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: با بسیج تجهیزات و امکانات از سایر استان ها و فراخوان پیمانکاران همکار با راه و شهرسازی، حداکثر چهار روز آینده کل راه های استان را بازگشایی می کنیم.

وی اولویت اول راهداران را بازگشایی راه های اصلی و شریانی دانست و افزود: به محض اتمام کار بازگشایی محورهای اصلی بازگشایی راه های روستایی را آغاز خواهیم کرد و عملیات ادامه دارد تا اینکه مسیر مسدودی در گیلان باقی نمانده باشد.

انتقال ۹۰ مادر باردار از مناطق صعب‌العبور گیلان به محل امن

وزیر بهداشت در پیامی ضمن تشکر از نیروهای بهداشت و درمان گیلان، اعلام کرد که پس از بارش برف در روزهای گذشته شش زن باردار با انتقال به محل امن، زایمان موفق داشتند.

ویزیت رایگان ۲۷۰۰ نفر طی دو روز گذشته در گیلان

 مازیار محمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی دو روز اخیر ۲۷۰۰ نفر در گیلان ویزیت رایگان شدند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشتی، ۱۵۰ مادر باردار پرخطر از ارتفاعات به پایین دست امن منتقل شدند. همچنین ۱۸ مادر باردار نیز در دو روز اخیر به سلامتی زایمان کردند.

وی از ۶۴۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و افزود: طی ۴۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی، ۳۰۶ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم شد. در این راستا، هشت متخلف به دادگاه معرفی شدند.

محمدی یادآور شد: ۸۶ مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه های آب آشامیدنی، مدیریت سلامت ۱۱۰۰ واحد واکسن بخاطر قطعی برق و انتقال به مراکز شهرستان ها و ۶۶ مورد بازدید از تاسیسات آب آشامیدنی شهری و روستایی نیز صورت گرفته است.

ادامه دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.