گلریز امسال قطعه ˝دریغا˝ را در جماران می‌خواند/ میرزمانی: قطعه ˝عروج˝ را به روح پاک امام تقدیم کردم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

محمد گلریز قطعه ˝دریغا˝ را همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در جماران اجرا می‌کند.

به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین، در عرصه موسیقی آهنگسازان بسیاری به ساخت قطعاتی در سوگ بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداختنه اند. محمد گلریز و سید محمد میرزمانی ازجمله این موسیقدانان می باشند که در این عرصه آثار بسیاری دارند.

˝دریغا˝ در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

محمد گلریز قطعه ˝دریغا˝ را همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی در جماران اجرا می‌کند.

محمد گلریز، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ ایام ارتحال حضرت امام (ره) گفت: حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۱۴ خرداد ماه ۱۳۶۸ در طهران رحلت نمودند و من هر سال همزمان با این ایام یک سرود می‌خوانم زیرا می‌خواهم با این کار بگویم که این غم بزرگ از دل هیچ کس خارج نمی‌رود.

گلریز در ادامه بیان کرد: اولین سرودی که خوانده شد “ای دریغا” بود و برای چهلم ایشان “غم فراق” را خواندم، همچنین قطعه “نماز آخر” را که در رابطه با آخرین نماز امام بود را فقط به یاد ایشان خواندم.

این خواننده خاطرنشان کرد: این آثار از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد زیرا همه ما دوست داریم آثاری که در رابطه با رحلت امام می‌خوانیم به بهترین شکل اجرا شود.

محمد گلریز تاکید کرد: امیدوارم این قطعات مرهمی بر دل زخم خورده و داغ دیده مردم ایران باشد زیرا همه ما زمانی‌که به ایام نزدیک می‌شویم غمگین و ناراحت هستیم.

این خواننده در ادامه افزود: سال قبل قطعه “دلدادگان روی دوست” را خواندم که این قطعه بدون موسیقی و با همراهی گروه کر اجرا شد و قطعه “دریغا” دوباره بازسازی شد و به صورت کرال اجرا شده است که قرار است امسال در جماران این دو سرود را به یاد امام و برای حاضرین اجرا کنم.

امام (ره) برای همه ما عزیز و بزرگوار است

محمد میرزمانی نیز که قطعه ˝عروج˝ را برای ارتحال امام خمینی (ره) آهنگسازی کرده گفت: وظیفه همه ما این است که همزمان با سالگرد امام خمینی آثار ارزنده‌ای را در این زمینه ارائه دهیم زیرا امام برای همه ما عزیز و بزرگوار است و نباید در این ایام با کمبود آثار فرهنگی مواجه باشیم.

محمد میرزمانی، آهنگساز در گفت و گو با هنرآنلاین دربارهٔ سالگرد رحلت امام خمینی گفت: به طور کلی هر سال که به این ایام نزدیک می‌شویم همه مردم در غم و اندوه فرو می روند و من رحلت امام را به همه تسلیت می‌گویم.

میرزمانی در ادامه بیان کرد: همان زمان که اما رحلت کرد من چند اثر در این زمینه ساختم که این قطعات شامل عروج، یک قطعه براساس شعری از حداد عادل، یک قطعه براساس شعری از حافظ و…. است. همچنین این قطعات را به روح پاک امام تقدیم کردم.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: متاسفانه کم کاری در زمینه فرهنگی بسیار مشهود است در حالی‌که ما باید همزمان با این ایام غم انگیز قطعاتی را ارائه دهیم که امیدوارم امسال که سال فرهنگ است شاهد شکوفایی این عرصه باشیم.

محمد میرزمانی افزود: وظیفه همه ما است که آثار ارزنده‌ای را در این زمینه ارائه دهیم زیرا امام برای همه ما عزیز و بزرگوار است و نباید در این ایام با کمبود آثار فرهنگی مواجه باشیم.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.