گلستانی با رویای کوتوله‌ها سفر می‌کند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

پرستو گلستانی از کارگردانی نمایش ˝سفر رویایی کوتوله‌ها˝در تالار هنر خبر داد.

پرستو گلستانی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از اول دی ماه نمایش “سفر رویای کوتوله‌ها” نوشته دیوید وود و ترجمه حسین فدایی حسین را در تالار هنر به روی صحنه می‌برم.

او در ادامه افزود: این نمایش یک فانتزی موزیکال برای گروه سنی خردسالان است و داستان آن دربارهٔ سفر رویایی دو مجسمه کوتوله باغچه است که به جزیره‌ای که تاکنون ندیده‌اند سفر می‌کنند و با ماجراهای خاصی روبرو می‌شوند.

گلستانی در پاسخ به اینکه چرا نمایشنامه‌ای خارجی را برای اجرا انتخاب کرده است گفت: با احترام به همه نویسندگان ایرانی متاسفانه باید بگویم که هنوز زمان بسیاری باقی مانده است تا نویسندگان ایرانی فضای فانتزی خاص کودکان را بهتر بشناسند.

این فعال حوزه تئاتر کودک با اشاره به گروه ‌حرفه‌ای طراحان این نمایش توضیح داد: همه فکر می‌کنند کار کودک یک کار ساده است و نیاز به زحمت بسیاری ندارد؛ اما من این کار را اصلا ساده نمی‌بینم به خاطر همین هم گروه حرفه‌ای از طراحان را در این نمایش گرد هم آوردم از جمله: منوچهر شجاع طراح صحنه؛ روشنک کریمی طراح لباس؛ سارا اسکندری طراح گریم. ضمن اینکه رضا علوی، میلاد رمضانی ، امیر زارع، مینو رحیمیان و هومن گلستانی از بازیگران این نمایش می باشند.

او دربارهٔ اجرای این نمایش گفت: این نمایش کاری خاص و شیرین است و من سعی کردم با معیارهای خاص تئاتر کودک آن را به صحنه ببرم. بچه‌ها دنیای خاص خودشان را دارند و کارگردانی که برای آنها کار می‌کند رسالت سنگین‌تری رابه عهده دارد چرا که باید با روانشناسی کودک و نیازهای روحی و روانی او آشنا باشد و با همه اینها رسالت فرهنگ‌سازی را هم به عهده دارد و باید از طریق نمایش بتواند مهارت‌های زندگی را به بچه‌ها آموزش دهد.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.