گله ما از مجلس است نه سازمان سینمایی/دولت بودجه را به تولید اختصاص داده و به اکران بی‌توجه است

۰۷م آذر ،

هاشمی در گفت و گو با سینماپرس:

سینماپرس- گروه سینما/ رئیس شورای صنفی نمایش گفت: مواضع اخیر ما ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد زیرا این سازمان بودجه ای برای حمایت از سینماها ندارد و باید بودجه خود را برای تولید فیلم اختصاص دهد.

سید ضیاء هاشمی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: در حقیقت ماجرای اقتصادی سینماها از زمانی آغاز شد که از ابتدای سال با رفتار فراقانونی حوزه هنری بعضی فیلم ها از اکران بازماندند و با این رفتار نابخردانه این سازمان با اکران بسیاری از فیلم ها مقابله شد و با این رفتار آسیبی جدی به سالن های سینما وارد شد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که نسبت به سال قبل با ۴۰ درصد افت مخاطب مواجه بودیم و از سوی دیگر با تحریم های به وجود آمده، وضعیت بد اقتصادی مردم و دو برابر شدن هزینه های سالن های سینما برای مدیران سالن ها عملا امکان ادامه فعالیت وجود ندارد و این ارتباطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و حدود ۳۰ سال است که از سالن های سینما حمایتی صورت نگرفته است.

هاشمی تاکید کرد: توجه ما در اقدامات اخیر معطوف به سینماهای بخش خصوصی است که در تامین هزینه های خود با مشکل مواجه می باشند زیرا سینماهای بخش دولتی هزینه های خود را از منابع دیگر تامین می کنند. در واقع گله اصلی ما از مجلس است که توجه خاصی به تولید یک فیلم خاص می کند اما کمکی به سالن های سینما که مانند شمع در حال آب شدن می باشند، نمی کند.

وی تخصیص بودجه برای سینماها از سوی مجلس را امری ضروری دانست و تصریح کرد: وضعیت فعلی سینماها اخطاری جدی است تا برای حذف یارانه ها و هزینه های سوخت فکری شود و سوبسیدهای بیشتری به بخش فرهنگی اختصاص یابد. همان طور که در کشورهایی همچون فرانسه و آلمان برای حمایت از سینمای ملی و فرهنگی مستقیما بودجه اختصاص می یابد اما در ایران هیچ حمایتی از سالن های سینما نمی شود.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان با اشاره به دریافت مالیات ۱۴ درصدی از سینماداران خاطرنشان کرد: با حذف این مالیات ها و کمک در جهت تامین هزینه های انرژی از جمله گاز و برق و حتی اختصاص سوبسید کامل به سینماها شاهد وضعیت بهتری برای سالن های سینمای بخش خصوصی خواهیم بود.

وی در مورد اقداماتی که تاکنون در جهت رفع مشکل سینماداران انجام شده است، گفت: به اندازه ای این موضوع جدی است که پیش بینی می گردد به زودی دولت و مجلس به کمک بیایند. البته زمان احتمالی برای تعطیلی سینماها دو هفته نیست بلکه تا زمانی که فیلم های تازه اکران شده روی پرده باشند سینماها به فعالیت خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۶۸۳


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.