گمانه‌زنی در مورد ساخت مجموعه شناور مرموز توسط گوگل; دیتاسنتر شناور؟

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدتی است شرکت گوگل در حال ساخت یک مجموعه شناور بر روی یک کشتی در خلیج سان فرانسیسکو است و سبب این کار هنوز برای عموم مشخص نشده است.
 
به گزارش فارس به نقل از مرکوری نیوز، مشتاقان فناوری های تازه در حال گمانه زنی در مورد سبب ساخته شدن این ساختمان می باشند و هر یک سببی را برای این مساله در نظر گرفته اند. در حالی که بعضی می گویند گوگل از این طریق در حال ساخت یک دیتاسنتر تازه است، بعضی دیگر هم معتقدند گوگل با این کار اهداف دیگری را تعقیب می‌کند.
 
این مجموعه عظیم شناور که به بلندی یک ساختمان چهار طبقه است، معماری مدرنی دارد و اشخاص محلی آن را یک طرح مخفی توصیف کرده اند. گوگل تا به حال به درخواست‌های مطرح شده برای ارائه توضیحات در این زمینه پاسخ نداده است.
 
برخی اشخاص که معتقدند این ساختمان یک دیتاسنتر تازه است، می‌گویند گوگل عادت دارد دیتاسنترهای خود را در اماکنی بنا کند که با هزینه اندکی قابل خنک شدن می باشند. البته این شرکت به اجرای طرح های جاه طلبانه و جنجالی نیز مشهور است که از جمله می توان به استفاده از بالون برای تسهیل دسترسی به اینترنت در نقاط دورافتاده و صعب العبور اشاره کرد. ساختمان شناور گوگل ۷۶ متر طول، ۲۱ متر پهنا و ۴٫۸ متر عمل دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.