گمانه زنی های تازه برای افزایش بهای طلا

بهای جهانی طلا ممکن است در پایان امروز (چهارشنبه ) برای دومین روز متوالی افزایش یابد، شواهد از افزایش تقاضای سرمایه گذاری روی این فلز حکایت دارد و پیش بینی می شود بانک های مرکزی کشورها گام های بیشتری را در راستای تقویت رشد اقتصادی بردارند.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، بهای طلا برای تحویل فوری پس از نوسان میان افزایش و کاهش، در ساعت۱۴:۴۰امروز در سنگاپور به یک هزار و ۶۱۷ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

نگهداری طلا توسط صندوق های سرمایه گذاری مشترک دیروز (سه شنبه) به دو هزار و ۴۱۲ تن و ۴۲۲ کیلوگرم افزایش یافت.

‘الکساندرا نایت’ اقتصاددان بانک ملی استرالیا در گزارشی نوشت، در حالی که طلا ، ویژگی دارایی مطمئن بودن خود را تا حدی حفظ کرده است، ویژگی هایی مشابه ویژگی دارایی های ریسک دار (مانند کالاهای صنعتی) نیز از خود نشان می دهد.

وی افزود: نرخ برابری نسبتا یکنواخت دلار در مقابل ارزهای اصلی دیگر و نگرانی از رکود در بازارهای نوظهور، تقاضا برای طلا را اخیرا کاهش داده است.

بهای طلا برای تحویل در ماه اوت (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور) روز چهارشنبه در بازار کامکس نیویورک ۰٫۴درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۶۱۴ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

بهای نقره برای تحویل فوری نیز امروز برای نخستین بار در چهار روز گذشته ۰٫۶درصد کاهش یافت و به ۲۸٫۱۰۵۲ دلار در هر اونس رسید.

بهای پلاتین در معاملات نقد نیز امروز با اندکی تغییر، یک هزار و ۴۸۹ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس بود.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.